دستبندهای غیر تماسی RFID

در این مقاله کوتاه درباره دستبند های RFID با فرکانس بالا (13.6MHZ) صحبت میکنیم. این بدان معناست که دستبند RFID برای خواندن آنها توسط دستگاه مورد نظر لازم نیست در تماس مستقیم با دستگاه قرار بگیرند و باید در فاصله چند سانتی متر از خواننده آورده شود تا خوانده شود. به این ها کارتهای هوشمند نیز گفته می شود. آنها از یک آنتن برای ارتباط با خواننده و تراشه برای ذخیره داده ها تشکیل شده اند. این تراشه ها در انواع مختلفی عرضه می شوند. برخی از نام های رایج تراشه ها Mifare Classic ، HID iCLASS ، Legic و Desfire EV1 است که رایج ترین آنها RFID است.

همه ما می دانیم که بارکد چیست (یک عدد رمزگذاری شده در تعدادی خطوط) و نوار مغناطیسی (اعدادی که بر روی نوار مغناطیسی رمزگذاری شده است). در مورد بارکد ها و نوارهای مغناطیسی برخی از تعاریف وجود دارد اما به طور کلی فناوری های آنها کاملاً ساده هستند. وقتی صحبت از RFID یا مدارک معتبر بدون تماس می شود ، قبل از توضیح ، چند مورد وجود دارد که باید آنها را به درستی بدانید زیرا اشتباهات در این زمینه می توانند هزینه های زیادی برای شما به دنبال داشته باشند. این مبحث یک مبحث فنی عمیق نیست بلکه برخی از مفاهیم اصلی را برای شما توضیح می دهد تا هنگام طراحی سیستم های خود و سفارش فن آوری های مختلفی که به آنها احتیلج دارید دانش لازم را برای انتخاب فناوری مورد استفاده خود داشته باشید.

مزایا دستبند RFID

  • خواندن مطمئن تر
  • در قالب های مختلفی تولید می شود.
  • می تواند بسیار ایمن ساخته شود تا کارت ها فقط توسط خوانندگان خاص از پیش برنامه ریزی شده قابل خواندن باشند.

و تنها نکته منفی که میتوان به این تکنولوژی نسبت داد پرهزینه تر بودن آن نسبت به بارکد و نوار مغناطیسی است.

مشخصات فنی دستبند RFID

از نظر امنیت :

هر فن آوری معتبری که در این زمینه تا به امروز در دسترس قرار گرفته تقریباً با قالب هایی استاندارد مطابقت دارد. هر شناسه RFID دارای یک UID شناسه منحصر به فرد است که اغلب به عنوان شماره سریال کارت (CSN) خوانده می شود. برای کارتهای مدرن با کاربری های مختلف قطعا وجود این شماره سریال بی نظیر است. این شماره سریال روی تراشه قرار میگیرد و کلون سازی آن یک روند ساده نیست. با این حال این شماره سریال را می توان توسط هر دستگاه خواننده بدون تماس که می تواند فرمت استاندارد باز را بخواند ، خواند. این بدان معناست که شما تا زمانی که مطابق با استاندارد تعریف شده در خصوص این تکنولوژی عمل کنید مشکلی روند کار شما را مختل نمیکند.

از نظر سازگاری :

هنگامی که به دنبال استفاده از RFID در امکانات خود هستید ، باید اطمینان حاصل کنید که همه فن آوری ها سازگار هستند. متغیرهای کلیدی که باید حداقل آنها را بررسی کنید عبارتند از :

  • 26 بیتی یا 32 بیتی
  • فرکانس پایین 125kzz یا فرکانس بالا 13.5mhz
  • UID یا بخش امن
  • رابط RS232 یا Wiegand
  • کارتهای چند فناوری

فناوری های معتبر متعددی در بازار وجود دارد بنابراین ممکن است یکی از آنها همیشه پاسخ گوی نیازهای شما با یک تراشه نباشد. خوشبختانه تولید مدارک معتبر با بیش از یک تراشه بر روی آنها کاملاً امکان پذیر است. این تضمین می کند که تا آنجا که به مشتری مربوط می شود این محصول روی تمام تجهیزات مورد استفاده شما کار خواهد کرد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up