مزایای کارت های pvc رنگی

مزایای کارتهای pvc رنگی چیست؟

استفاده از کارت رنگی پی وی سی مزایای بالقوه زیادی دارد . دلایل متعددی وجود دارد که باعث میشود بعضی از سازمانها از چنین کارت هایی استفاده کنند. یکی از سوالات که گاهی در ذهن مشتریان مطرح میشود ، این است که برای چاپ کارت pvc  بهتر است از  کارت های PVC رنگی استفاده شود یا سفید ؟

امروزه بسیاری از سازمانها بر روی استفاده از کارت های سفید تکیه می کنند زیرا در هنگام چاپ تصاویر و سایر اطلاعات ، بیشترین تنوع و امکان سفارشی سازی را دارد.

 اما آیا نیازی به استفاده  از کارت های PVC رنگی در سازمان شما وجود دارد؟

 پاسخ به این سوال بستگی به چندین عامل بسیار مهم دارد.

 برای درک بهتر نقش کارت های پی وی سی رنگی ، میتوانیم  نگاهی دقیق تر به نحوه کار آنها و همچنین مزایا و معایب استفاده از آنها داشته باشیم.

مزایای استفاده از کارت های PVC رنگی چیست؟

یکی از بهترین روش های استفاده از کارت های رنگی پی وی سی در شرایطی است که می خواهید روی چاپ تک رنگ تکیه کنید. رنگ مشکی در چنین کارتهایی فوق العاده به نظر میرسد و هیچ افت کیفیتی ندارد. به این ترتیب، این کارت ها اغلب اوقات برای ایجاد کارت وفاداری یا به طور موقت (یک روزه) در محل برگزاری بعضی مراسم ها استفاده می شوند.

با این حال مزیت اصلی کارت های رنگی این است که آنها یک راه آسان برای برنامه ریزی روزها ( دسته بندی روزها ) یا سطوح دسترسی فراهم می کنند. به عنوان مثال در برخی از سالن ها، ممکن است کارت های رنگی مختلفی در اختیارتان قرار دهند تا  بتوانند از نظرامنیتی برای عبور از گذرگاه ها یا مکان های خاصی شما را به راحتی شناسایی کنند.

علاوه بر این ، کارت های رنگی ممکن است سطوح دسترسی را به قسمت های مختلف یک محل نشان دهند. به عنوان مثال در بعضی مکانهای تفریحی یا خدماتی یا فروشگاه ها یا شهر بازی ، یک کارت زرد ممکن است به عنوان یک کارت کنترل تردد برای دسترسی به همه ی قسمت ها عمل کند و به دارنده آن اجازه استفاده از تمام امکانات را به صورت رایگان بدهد. در حالی که فردی که یک کارت صورتی دارد ، باید هزینه اضافی برای نوشیدنی ها، مواد غذایی و امکانات دیگر پرداخت کند.

همچنین این کارتها میتوانند به شیوه ای مشابه برای سیستم های کدگذاری دستبند های رنگی مورد استفاده قرار گیرند.

معایب استفاده از کارت های پی وی سی رنگی چیست ؟

گرچه کارت های PVC رنگ مزایای بسیاری دارند اما برای استفاده از این کارت ها چند مشکل بالقوه وجود دارد.

اول اینکه ، کارت های پی وی سی رنگی انتخاب خوبی برای چاپ عکس نیستند. اگرچه تکنولوژی چاپ کارت شناسایی در دهه گذشته پیشرفت قابل توجهی کرده است ، با این حال چاپ عکس با کیفیت بالا روی کارتهای پی وی سی رنگی به سادگی امکان پذیر نیست. اگر شما نیاز به چاپ یک کارت پرسنلی یا شناسایی دارید، بهتر است از کارت پی وی سی سفید استفاده کنید و از یک رنگ پس زمینه به انتخاب خود استفاده کنید.

دومین دلیل این است که شناسایی کارتهای پی وی سی رنگی در برخی از چاپگرهای کارت شناسایی ممکن است دشوار باشد، به خصوص رنگ های تیره تر. این مساله در فرایند چاپ میتواند منجر به بروز مشکلاتی در چاپ کارت شود.

در نهایت ، کارت های PVC رنگی به ندرت با نوار مغناطیسی، تراشه هوشمند یا تکنولوژی RFID مورد استفاده قرار میگیرند. این باعث می شود کارتهای پی وی سی رنگی گزینه ی خوبی برای چاپ کارتهای امنیتی نباشند .

بنابراین کارت های رنگی پی وی سی انتخاب خوبی هستند تنها در صورتی که امنیت مورد نظر شما نباشد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up