مقایسه فنی پرینتر هایتی و فارگو

در هنگام خرید پرینتر چاپ کارت پی وی سی یکی از مواردی که بسیار مهم می باشد انتخاب برند کارت پرینتر و تکنولوژی کارت پرینتر pvc می باشد که به علت اختلاف قیمت و اختلاف عملکردی بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد. ذکر این نکته نیز حائز اهمیت می باشد که مواردی که برای مقایسه تکنولوژی چاپ بین پرینتر هایتی و فارگو بیان می شود را می توان به تمامی پرینتر های چاپ مستقیم مانند هایتی cs200 و پرینتر های چاپ غیر مستقیم مانند فارگو ۵۰۰۰ تعمیم داد. بنابراین این مقاله را می توان به عنوان مقاله مقایسه تمامی کارت پرینتر های چاپ مستقیم و غیر مستقیم نیز مطالعه کرد و تقریبا تمامی موارد ذکر شده در این مقایسه در برای تمامی کارت پرینترها نیز قابل ذکر می باشد.

پرینتر هایتی یا فارگو کدام بهتر است؟

این که کدام پرینتر بهتر است به نیازمندی های شما بستگی دارد. باید با توجه به تکنولوژی چاپ, کیفیت پرینتر, سرعت, بودجه, گزینه های رمز گذاری و … ببینید که کدام پرینتر برای شما مناسب تر است. اگر کسب و کار کوچکی دارید و کیفیت برای شما اهمیت کمتری دارد و یک پرینتر ابتدایی نیاز دارید, پرینتر کارت هایتی CS200 را بخرید. اما اگر یک سازمان, دانشگاه و … دارید و کیفیت و امنیت برای شما اهمیت دارد پرینتر کارت فارگو 5000 برای شما مناسب است.

ما در مانی کارت انواع پرینتر های چاپ کارت پی وی سی را برای شما عرضه میکنیم. برای مشاهده همه مدل های پرینتر های کارت از منوی بالای صفحه, محصولات پرینتر های چاپ کارت را انتخاب کنید. در این صفحه همه مدل های پرینتر کارت همراه با قیمت و مشخصات فنی قرار دارد. برای استعلام قیمت پرینتر ها و دریافت مشاوره رایگان با ما به شماره 02188442854 تماس بگیرید.

چاپگر چاپ کارت pvc

 

خرید انواع پرینتر کارت PVC: برند های فارگو, هایتی, نیسکا, داسکام, گلدیو, اسمارت, دیتا کارت و …

مقایسه پرینتر هایتی و فارگو از نظر تکنولوژی چاپ

تکنولوژی که در پرینتر چاپ کارت pvc امروزه به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد به دو دسته چاپ مستقیم و چاپ غیر مستقیم تقسیم می شود که شامل پرینتر هایتی CS200e جهت چاپ مستقیم و پرینتر فارگو HDP5000 جهت چاپ غیر مستقیم می باشد.

پرینتر چاپ کارت با تکنولوژی چاپ مستقیم

در تکنولوژی چاپ مستقیم هد دستگاه به صورت مستقیم با کارت در تماس بوده و تصویر مستقیم بعد از انجام مراحل چاپ از ریبون روی کارت PVC انتقال داده می شود که نتیجه این امر ساده شدن عملیات پرینت و در نتیجه کاهش شدید هزینه های چاپ کارت در کارت پرینتر PVC می باشد این تکنولوژی در پرینتر هایتی cs200 مورد استفاده قرار گرفته است. استفاده از تکنولوژی چاپ مستقیم دارای یکی سری ویژگی های خوب و یک سری معایب می باشد.

فواید تکنولوژی چاپ مستقیم در پرینتر چاپ کارت پی وی سی

۱- صرفه جویی در هزینه در تهیه چاپگر کارت PVC

۲- صرفه جویی در هزینه ها با حذف فیلم از مواد مصرفی  پرینتر

۳- کاهش قیمت تمام شده چاپ کارت در کارت پرینتر PVC

۴- طراحی جمع جور زیبا و ساده پرینتر چاپ کارت پی وی سی

۵- کاربری راحتر نسبت به پرینتر های چاپ غیر مستقیم

۶- کاهش زمان چاپ کارت در کارت پرینتر پی وی سی

۷- امکان نصب در هر مکان و فضا مانند ATM

۸- فراوانی مواد مصرفی شامل ریبون هایتی cs200

حتما بخوانید: مقایسه بهترین مدل های پرینتر چاپ کارت اسمارت

معایب استفاده از تکنولوژی چاپ مستقیم در کارت پرینتر پی وی سی 

۱- کیفیت پایینتر چاپ مستقیم نسبت به غیر مستقیم

۲- ایجاد لکه در چاپ کارت های دارای IC  مانند کارت های هوشمند مایفر و دسفایر

۳- ایجاد حاشیه در لبه های کارت (هر چند امروزه این حاشیه اندک شده است)

۴-  عمر کمتر کارت های چاپ مستقیم نسبت به غیر مستقیم

تکنولوژی چاپ غیر مستقیم پرینتر چاپ کارت پی وی سی

در تکنولوژِی چاپ غیر مستقیم در پرینتر چاپ کارت بر خلاف چاپ های مستقیم هد دستگاه مستقیما با کارت در تماس نیست و در نتیجه کثیفی و آلودگی روی سطح کارت زیر هد دستگاه قرار نمی گیرند که باعث افزایش عمر هد ، کاهش شدید آسیب های رسیده به هد دستگاه می شود. در این روش چاپ تصویر با استفاده از ریبون ابتدا روی فیلم چاپ شده و سپس فیلم با فشار و حرارت بالا روی کارت منتقل می شود که شامل مزایای و معایب زیر می باشد از این تکنولوژی در پرینتر فارگو HDP5000 استفاده می شود.

مزایا چاپ غیر مستقیم فارگو ۵۰۰۰

۱- در صورت کثیف بودن یا داشتن سطح غیر همواره کارت به هد دستگاه آسیب نمی رسد.

۲- کیفیت چاپ بسیار بالاتر از پرینتر های چاپ مستقیم است.

۳- امکان چاپ لبه به لبه کارت های PVC

۴- عدم ایجاد لک در محل IC کارت های  هوشمند

۵- عمر بسیار بیشتر دستگاه نسبت به پرینتر های غیر مستقیم

۶- عمر کارت چاپ شده بیشتر از چاپ مستقیم است.

۷- هد دستگاه آلودگی و کثیفی کمتر به خود جذب می کند.

۸- برای تعداد بالای چاپ بسیار مناسب تر و صنعتی تر از دستگاه های چاپ مستقیم کار میکند.

۹-فروانی مواد مصرفی شامل ریبون فارگو 5000 و فیلم فارگو ۵۰۰۰

معایب چاپ غیر مستقیم فارگو ۵۰۰۰

۱- قیمت زیاد نسبت چاپگر های مستقیم

۲- مواد مصرفی گرانتر نسبت پرینتر های چاپ کارت مستقیم

۳- قیمت تمام شده بیشتر چاپ به علت استفاده از فیلم

۴-طولانی بودن زمان گرم شدن هیتر دستگاه برای اولین چاپ

۵- طولانی تر بودن زمان چاپ کارت نسب به پرینتر هایتی

مقایسه پرینتر هایتی و فارگو از نظر کیفیت چاپ

هر دو پرینتر هایتی و فارگو کیفیت چاپ 300 DPI دارند. اما چاپگر های غیر مستقیم  مانند فارگو ۵۰۰۰ به علت استفاده از فناوری جدید تر کیفت چاپ بهتر دارند و در آنها حاشیه وجود ندارد و همچنین در محل IC  کارت چیپ دار اینجا لک نمی کنند.

مقایسه سرعت

معمولا چاپگر های مستقیم سرعت بالاتری نسبت به پرینتر های غیر مستقیم دارند. سرعت چاپ پرینتر هایتی 180 کارت رنگی در ساعت است اما سرعت پرینتر فارگو 5000, 78 کارت رنگی در ساعت است. پس سرعت پرینتر هایتی تقریبا 2 برابر سرعت پرینتر فارگو 5000 است. اگر شما حجم بالایی کارت چاپ می‌کنید و سرعت برای شما اهمیت دارد, هایتی پرینتر بهتری برای شما است.

مقایسه بودجه لازم برای خرید

برای خرید پرینتر کارت باید ابتدا بودجه خود را مشخص کنید و با توجه به آن خرید خود را از بین پرینتر هایتی و فارگو انجام بدهید. قیمت پرینتر فارگو 5000 تقریبا 2 برابر قیمت پرینتر کارت هایتی CS200 می‌باشد. پرینتر های مستقیم نسبت به پرینتر های غیر مستقیم ارزان تر می‌باشند. البته پرینتر هایتی جزو ارزان ترین پرینتر های چاپ کارت بازار است.

مقایسه ظرفیت کارت های ورودی و خروجی

یکی از مواردی که باید هنگام مقایسه پرینتر هایتی و فارگو در نظر بگیرید, ظرفیت کارت های ورودی و خروجی است. این مورد زمانی ارزشمند است که شما بخواهید تعداد زیادی کارت چاپ کنید و برای این کار مجبور باشید که یک فرد را به صورت همیشگی برای کار با دستگاه چاپ کارت بگذارید. در صورت شما یک کارمند خود را باید برای این کار کنار بگذارید. اما اگر دستگاه دارای ظرفیت ورودی و خروجی 100 کارت باشد یعنی شما میتوانید 100 کارت را همزمان در دستگاه قرار بدهید و دستگاه شروع به چاپ میکند و کارت ها خود به خود به خروجی دستگاه میرود. با توجه به ظرفیت دستگاه شما کارت ها در خروجی تا زمانی که خروجی پر شود قرار میگیرد.

مثلا اگر ورودی شما 100 کارت و خروجی نیز 100 کارت ظرفیت داشته باشد. کارمند شما کافی است 100 کارت در دستگاه قرار بدهید و دستور چاپ را صادر کند. دستگاه به صورت اتوماتیک این 100 کارت را چاپ می‌کند و در خروجی تحویل می‌دهد. بنابراین نیازی به نیروی انسانی که به صورت دائم بالا سر کار باشد, نیست. شما میتوانید از کارمند خود در قسمت دیگری استفاده کنید.

ظرفیت ورودی کارت هایتی 100 کارت و ظرفیت خروجی این پرینتر 50 کارت است. ظرفیت ورودی فارگو 5000, 100 کارت و ظرفیت خروجی آن 200 کارت است. بنابراین پرینتر فارگو 500 در این مورد بهتر عمل میکند و کار را راحت تر میکند.

قابلیت های اضافی و امنیتی

پرینتر کارت هایتی CS200

  • قابلیت کدگذاری کارت های مغناطیسی
  • کد گذاری کارت های بدون تماس
  • کد گذاری کارت های هوشمند تماسی
  • باکس ورودی ۴۰۰ عدد
  • قابلیت اتصال به شبکه
  • قابلیت ارتقاء ماژول دو رو زن

پرینتر کارت فارگو 5000

  • قابلیت ارتقاء ماژول لمینیتور بابت لمینیت کارت ها
  • استفاده از ریبون لمینیت ساده و طرح دار جهت امنیت کارت ها
  • قابلیت اتصال به شبکه
  • قابلیت ارتقاء ماژول دو رو زن
  • قابلیت کدگذاری کارت های مغناطیسی
  • کد گذاری کارت های بدون تماس

پشتیبانی از سیستم عامل ها

یکی از مواردی که بسیار مهم است قبل از خرید پرینتر هایتی و فارگو دقت کنید این است که با سیستم عامل شما سازگار باشند. اگر شما با لینوکس کار میکنید باید پرینتر کارتی را بگرید که با لینوکس سازگار باشد. پرینتر کارت هایتی CS200 از سیستم عامل ویندوز ۳۲ و ۶۴ بیتی پشتیبانی میکند. پرینتر کارت فارگو 5000 از سیستم عامل های Microsoft® Windows® XP Windows Server 2003 & 2008 Vista (32- & 64-bit) Windows 7 (32- & 64-bit), Windows 8 (32- & 64-bit) Linux پشتیبانی میکند. در این مورد همانطور که مشخص است پرینتر کارت فارگو 5000 بهتر عمل می‌کند.

ابعاد پرینتر ها

در برخی موارد وقتی شما جای مخصوصی را برای پرینتر کارت در نظر دارید و میخواهید به انداز دلخواه شما باشد, ابعاد مهم میشود. ابعاد پرینتر کارت هایتی 199x 207 x 354 میلی‌متر و ابعاد پرینتر کارت فارگو 5000, 292* 313 * 235 میلی‌ متر میباشد. شما باید با توجه به نیازمندی که دارید ببینید کدام اندازه برای شما مناسب تر است.

جدول مقایسه ای پرینتر هایتی و فارگو

  پرینتر هایتی پرینتر فارگو 5000
نوع تکنولوژی مستقیم غیر مستقیم
کیفیت 300 DPI 300 DPI
سرعت 180 کارت رنگی در ساعت 78 کارت رنگی در ساعت
ابعاد 199x 207 x 354 میلی‌متر 292* 313 * 235 میلی‌ متر
وزن 4.9 کیلوگرم 7.3 کیلوگرم
نمایشگر
دارای نمایشگر LCM
دارای نمایشگر LCD
حافظه حافظه پرینتر ۳۲MB حافظه پرینتر 16MB
سیستم عامل از سیستم عامل ویندوز ۳۲ و ۶۴ بیتی پشتیبانی میکند. از سیستم عامل های Microsoft® Windows® XP Windows Server 2003 & 2008 Vista (32- & 64-bit) Windows 7 (32- & 64-bit), Windows 8 (32- & 64-bit) Linux پشتیبانی میکند.
رابط
USB
USB 2.0 (سرعت بالا) و اترنت با سرور چاپ داخلی
این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up