تکنیک های چاپ پرینتر کارت پی وی سی

پرینترهای کارت دستگاه هایی هستند که برای چاپ کارت پی وی سی استفاده میشوند. در این مقاله به تکنیک های چاپ, پرینتر کارت پی وی سی می پردازیم. روش های چاپ کارت پی وی سی به نوع دستگاه و نوع چاپ شما بستگی دارد. پرینتر های چاپ کارت سه نوع تصعید رنگ, انتقال مجدد و جوهر افشان دارد. همچنین چندین روش چاپ, افست خشک, افست لمینیت و … دارد. در ادامه همه این موارد را با هم بررسی می کنیم.

انواع تکنیک های چاپ, پرینتر کارت پی وی سی

چاپ افست کارت پی وی سی

یکی از تکنیک های چاپ پرینتر کارت, افست می باشد که برای چاپ بروشور, کاتالوگ ، پوستر ، کارت ویزیت و … مورد استفاده قرار می‌گیرد که این روش مناسب چاپ کارت پی وی سی با تیراژ بالای هزار عدد با طرح ثابت می باشد. از مهم ترین روش‌های چاپ در تبلیغات ، چاپ افست می باشد. تصویر مورد نظر بر سطح لاستیکی برگردانده و آن را با فشار روی کاغذ چاپ می‌ کنند این تکنیک چاپ برای چاپ کارت هایی با تیراژ پایین مقرون به صرفه نیست.

تکنیک چاپ پرینتر کارت پی وی سی افست

نمونه چاپ کارت افست پی وی سی مانی کارت

چاپ افست رنگ آمیزی یکنواخت و تمام سطح کارت های پلاستیکی را ایجاد می کند، رنگ ها درخشان و لبه ها تیز هستند. در چاپ افست از طرح رنگی CMYK Euroscale با وضوح بالا استفاده می شود. رنگ های خاص از طرفداران رنگ پنتون و HKS نیز امکان پذیر است. این رنگ های خاص حتی می توانند فقط برای اشیاء جداگانه روی کارت استفاده شوند، به عنوان مثال. برای یک لوگو یا کلمات جداگانه. بنابراین می توان از چاپ افست برای ایجاد طرح های خلاقانه و پیچیده استفاده کرد. به دلیل کیفیت بالای نتیجه چاپ، چاپ افست پرکاربردترین روش چاپ در چاپ کارت پلاستیک است.

چاپ افست که به آن لیتوگرافی افست نیز گفته می شود، روشی برای چاپ تولید انبوه است که در آن تصاویر روی صفحات فلزی (افست) به پتوها یا غلتک های لاستیکی و سپس به رسانه های چاپی منتقل می شوند. رسانه چاپی، معمولاً کاغذ، در تماس مستقیم با صفحات فلزی قرار نمی گیرد. این باعث افزایش طول عمر صفحات می شود. مزیت اصلی چاپ افست کیفیت تصویر بالا و ثابت آن است. این فرآیند را می توان برای کارهای کوچک، متوسط ​​یا با حجم بالا مورد استفاده قرار داد.

چاپ دیجیتال کارت pvc

این تکنیک چاپ پرینتر کارت مناسب برای تیراژ پائین و طرح متغیر می باشد. یکی از آسان ترین روش های چاپ می باشد. در این روش جوهر پرینتر کارت پی وی سی به طور مستقیم بر روی سطح کارت منتقل می شود. به طور کلی فرایند چاپ دیجیتال کوتاه می باشد. برای چاپ کارت ها با تیراژ بالا هزینه بر است. دستگاه های چاپ دیجیتال کارت پی وی سی به دو روش چاپ مستقیم و غیر مستقیم تقسیم می شوند که نحوه عملکرد آن ها بسیار متفاوت است.

تکنیک چاپ پرینتر کارت دیجیتال

نمونه چاپ کارت دیجیتال مانی کارت

بر خلاف چاپ افست، چاپ دیجیتال نیازی به قالب ثابت ندارد. این بدان معنی است که هر برگه را می توان دوباره و متفاوت چاپ کرد. علاوه بر این، اسناد چند صفحه ای را می توان به طور مستقیم و بدون تغییر چاپ کرد که نیاز به مرتب سازی پس از آن را از بین می برد. این فرآیند چاپ به ویژه برای چاپ های کوچک کارت و کارهای فوری مناسب است، زیرا زمان تولید کوتاه تر از چاپ افست است. چاپ دیجیتال نیز کیفیت خوبی به ارمغان می آورد، اما با شدت رنگ و کیفیت چاپ افست مطابقت ندارد و در انتخاب رنگ محدودتر است: رنگ های خاص امکان پذیر نیست.

چاپ تلفیقی کارت پی وی سی

ترکیبی از چاپ افست و چاپ دیجیتال می باشد.

چاپ کارت PVC با روکش لمینت

تمام چاپگرهای کارت pvc قابلیت لمینت کارت ها را ندارند. برخی از پرینترهای حرفه ای این قابلیت را دارند. با لمینت کارت های پی وی سی ، کارت ها در برابر شرایط مختلف آسیب نمی بینند و مقاوت کارت ها افزایش می یابد.

تکنیک چاپ کارت پی وی سی افست لمینیت

تصویر بالا نمونه چاپ کارت پی وی سی با روکش لمینیت ( شماره های برجسته لمینیت هستند) است که توسط تیم مانی کارت طراحی و چاپ شده است.

چاپ کارت PVC با نوار مغناطیسی

برخی از پرینتر کارت ها هستند که قابلیت چاپ نوار مغناظیسی به کارت های پی وی سی را دارند. این پرینترها دارای یک انکدر می باشد که با استفاده از آن می توان کارت های خود را رمزگذاری نمایید. در زمان خرید پرینتر دقت نماید که پرینتر مورد نظرتان قابلیت چاپ نوار مغناطیسی را دارد یا نه ، که در صورت نیاز در آینده امکان ارتقا پرینتر وجود داشته باشد.

چاپ کارت pvc با پنل امنیتی uv

پنل UV یک فرم پیشرفته پنل امنیتی است که تصویری فلورسنت را در معرض نور UV قرار می دهد. این یک راه مقرون به صرفه و آسان برای محافظت کارت ها در برابر تقلب و جعل است. کاربران می توانند هر آرم یا علامت تجاری را در هر کارت طراحی کنند. این یک راه حل برای صدور کارت های شناسایی امنیتی می باشد.

تکنیک چاپ صفحه نمایش پرینتر کارت

چاپ صفحه برای چاپ تمام سطح یک رنگ و برای نوشتن فیلدها استفاده می شود. این فرآیند به نتایج رنگی به خصوص مات و فشرده می رسد. جوهرهای فلزی با ذرات زرق و برق نیز روی کارت های پلاستیکی چاپ می شوند. گرادیان رنگ امکان پذیر نیست. با چاپ صفحه، برای هر رنگ استفاده شده یک صفحه نمایش جداگانه تولید می شود که منجر به هزینه کمی بالاتر از سایر تکنیک های چاپ می شود. بسته به طرح، چاپ صفحه را می توان با چاپ افست نیز ترکیب کرد. فقط در مورد احتمالات از ما بپرسید!

مزایای چاپ صفحه

شادابی رنگ – چاپ روی صفحه از جوهرهای Plastisol و جوهرهای مبتنی بر آب استفاده می کند که زنده ترین رنگ های موجود هستند، در حالی که چاپ دیجیتال توسط طیف رنگی CMYK محدود شده است. همچنین برای چاپگرهای صفحه نمایش راحت تر است که دقیقاً رنگ را مطابقت دهند، به خصوص در هنگام استفاده از سیستم تطبیق پنتون.

دوام – چاپ های دیجیتال می توانند با شستن لباس های خود خراب شوند، به خصوص اگر با آب گرم می شویید. در حالی که چاپ صفحه این مشکل را ندارد، اما اگر به درستی انجام شود، چاپ شما برای مدت طولانی رنگ و شادابی خود را حفظ می کند.

تطبیق پذیری – با چاپ روی صفحه، شما می توانید روی بسیاری از منسوجات، سبک های لباس، مکان های چاپ و مکان های مختلف چاپ کنید. در حالی که چاپ دیجیتال محدود به نوع منسوجات و جایگذاری است.

جلوه‌های ویژه – از چاپ برجسته گرفته تا بافت، درخشش، درخشش یا درخشش، جوهر یا افزودنی خاصی وجود دارد که می‌تواند این کار را انجام دهد و فقط با چاپ روی صفحه قابل انجام است. چاپ دیجیتال در حال حاضر دارای برخی از جوهرهای ویژه است، اما آنها به طور گسترده در دسترس نیستند یا به راحتی قابل انجام نیستند.

خرید انواع پرینتر چاپ کارت

چاپگر چاپ کارت داسکام DC7600
کاتالوگ پرینتر نیسکا 151
فیلم آموزشی نصب و راه اندازی لمینیتور پرینتر فارگو HDP5000

سفارش چاپ انواع کارت pvc

نمونه کارت عضویت پی وی سی
چاپ دیجیتال مانی کارت
کارت عضویت پی وی سی

انواع پرینتر های چاپ کارت پی وی سی

هر کدام از پرینتر های تصعید رنگ, انتقال مجدد و جوهر افشان از یک سری از تکنیک های چاپ پرینتر کارت پی وی سی استفاده میکنند. مثلا یک پرینتر تصعید رنگ فقط چاپ افست دارد و پرینتر تصعید دیگری علاوه بر چاپ افست, چاپ دیجیتال هم انجام میدهد. این بستگی به مدل پرینتر دارد که تهیه کرده اید.

پرینتر های چاپ کارت تصعید رنگ

تصعید

در اصطلاح علمی، تصعید عبارت است از انتقال مستقیم یک ماده از حالت جامد به حالت گاز. از حالت مایع معمول عبور نمی کند و فقط در دماها و فشارهای خاص رخ می دهد. این یک اصطلاح کلی است که برای توصیف انتقال جامد به گاز استفاده می شود و فقط به تغییر فیزیکی در حالت اشاره دارد.

چاپ تصعید رنگ

در چاپ تصعید رنگ، جوهر به وسیله گرما از نوار جوهر زیر ماده حامل PVC تبخیر می شود، یعنی به زیر سطح منتقل می شود. این باعث می شود چاپ بسیار بادوام و ایمن در برابر سایش باشد. نتیجه واقعی به نظر رسیدن رنگ و عمق تصویر است. بسیاری از چاپگرهای PVC که ما توصیه می کنیم، قابلیت چاپ تصعید رنگ را دارند.

آیا تصعید و انتقال حرارت یکی هستند؟

مهمترین تفاوت بین انتقال حرارت و تصعید در این است که با تصعید، فقط جوهر است که به مواد منتقل می شود. با فرآیند انتقال حرارت، معمولاً یک لایه انتقال وجود دارد که به مواد نیز منتقل می شود.

آیا می توانید به هر چیزی تصعید کنید؟

برای بهترین نتایج تصعید رنگ، بهتر است از مواد پلی استر استفاده شود. می توان آن را با طیف وسیعی از موادی که دارای پوشش پلیمری تخصصی هستند، مانند مواردی که روی لیوان ها، ماوس پدها، زیر لیوانی ها و غیره یافت می شود، استفاده کرد. در برخی موارد امکان استفاده از تصعید رنگ روی شیشه نیز وجود دارد اما نیاز به شیشه معمولی است که با اسپری تخصصی به درستی عمل و آماده شده باشد.

محدودیت های تصعید چیست؟

جدا از موادی که می توان برای سابلیمیشن استفاده کرد، یکی از محدودیت های اصلی برای تصعید رنگ، رنگ هر ماده ای است. از آنجایی که تصعید رنگ اساساً یک فرآیند رنگ‌سازی است، بهترین نتیجه را زمانی می‌گیرید که پارچه‌ها سفید یا روشن باشند. اگر می خواهید روی یک پیراهن سیاه یا مواد تیره تر چاپ کنید، بهتر است به جای آن از یک راه حل چاپ دیجیتال استفاده کنید.

آیا چاپگر تصعید رنگ می تواند سفید چاپ کند؟

تصعید رنگ از چاپ YMCK استفاده می کند و هیچ ترکیبی از جوهر رنگ پایه که بتواند رنگ سفید را تولید کند وجود ندارد. می توانید بر روی مواد سفید و هر رنگ روشن تر دیگری چاپ کنید. اما، اگر هر یک از طرح های شما دارای رنگ سفید در داخل آن باشد، این کار با تصعید رنگ کار نخواهد کرد.

اندازه سفارش

این معمولاً اولین چیزی است که باید در نظر بگیرید. البته هر چه حجم بالاتر باشد، برای چاپ صفحه مقرون به صرفه تر خواهد بود. از آنجایی که تصعید رنگ کمی وقت گیرتر است، عملی ترین راه حل برای سفارشات بزرگتر نیست. بنابراین، برای سفارشات کوچکتر، احتمالاً تصعید رنگ گزینه بهتری خواهد بود. اکثر چاپگرها حداقل مقدار سفارش را برای خدمات چاپ روی صفحه خود نیز دارند.

راه اندازی کار

یکی از مهم‌ترین محدودیت‌های چاپ صفحه این است که تنها یک رنگ را می‌توان در هر زمان روی بستر اعمال کرد. همچنین نگرانی دیگری در مورد هم ترازی لایه های مختلف رنگ وجود دارد. به این ترتیب، زمانی که بیش از یک رنگ درگیر باشد، زمان تنظیم چاپ روی صفحه می تواند گسترده باشد.

از طرف دیگر، با تصعید رنگ، نیازی به نگرانی در مورد هم ترازی تک رنگ ها نیست، زیرا این فرآیند همه رنگ ها را به یکباره چاپ می کند. با این فرآیند می‌توان طرح‌ها را راحت‌تر سفارشی کرد، زیرا برای اعمال تغییرات فقط باید کار مقاله را تغییر دهید و یک انتقال جدید چاپ کنید.

انتخاب مواد

برای برخی، این فناوری اخیر یک بازی را تغییر می‌دهد و اغلب می‌تواند یک فرآیند چاپ خاص را یا رد کند. چاپ روی صفحه از نظر آنچه می توانید روی آن چاپ کنید همه کاره ترین است. با آن، می توانید تقریباً روی هر نوع ماده و در هر مکانی چاپ کنید. با این حال، با تصعید رنگ، این معمولاً برای مواد مخلوط پلی استر یا پلی استر که رنگ سفید یا روشن دارند، مناسب است.

چاپگر های کارت Retransfer

فشار نیز به صورت حرارتی در فرآیند Retransfer ایجاد می شود. بر خلاف چاپ مستقیم، تصویر چاپ شده ابتدا به صورت آینه ای بر روی یک فیلم به اصطلاح انتقال چاپ می شود. این فیلم سپس با کمک یک غلتک لاستیکی روی PVC اعمال می شود. این منجر به دو مزیت قوی می شود: چاپ قابل اعتمادتر و بدون حاشیه است. به خصوص هنگام چاپ بر روی کارت های تراشه (تراشه تماسی و RFID) و همچنین به طور کلی روی کارت هایی با سطوح ناهموار، فرآیند Retransfer باید انتخاب شود زیرا تراشه با گرما تماس پیدا نمی کند و در نتیجه با کاربرد رنگ تداخلی ایجاد نمی کند. نزدیک تراشه/آنتن علاوه بر این، فیلم Retransfer، برخلاف چاپ مستقیم، امکان چاپ بدون حاشیه را می دهد.

مشخصات چاپگر های کارت Retransfer

چاپگرهای کارت شناسایی مجدد که به آنها چاپگر «انتقال معکوس»، «بر روی لبه» یا «با وضوح بالا» نیز گفته می شود، یک فناوری نسبتاً جدید در صحنه چاپ کارت هستند. این چاپگرها به طور ویژه برای چاپ روی کارت های فناوری، نمونه کارت شناسایی چاپ شده با چاپگر کارت های Retransfer با سطوح ناهموار و کارت های معمولی غیر فناوری طراحی شده اند.

این سبک از چاپگر از نوار جوهر و فیلم برای چاپ روی کارت استفاده می کند. وقتی کارت ها وارد چاپگر می شوند، هد چاپگر با کارت ها تماس پیدا نمی کند. در عوض، جوهر بر روی پشت یک فیلم شفاف چاپ می‌شود و آن فیلم روی کارت‌ها گذاشته و گرم می‌شود. این اجازه می دهد تا جوهر روی تمام سطح کارت ها چاپ شود .

چاپگرهای Retransfer کندتر از چاپگرهای مستقیم به کارت خواهند بود و به دلیل استفاده از سه ماده مصرفی، هزینه هر کارت چاپ شده کمی بالاتر خواهد بود. این نوع چاپ بهترین کیفیت تصویر و همچنین کارت های بادوام تر را نسبت به چاپگرهای مستقیم به کارت به شما می دهد.

اما توصیه می شود از کارت های کامپوزیت برای چاپ استفاده کنید. این به دلیل فرآیند چاپ حرارت بالاتر است. کارت های پی وی سی استاندارد تاب یا خم می شوند و کارت های کامپوزیت اینگونه نیستند.

حتما بخوانید: تفاوت بین چاپگرهای جوهر افشان و حرارتی

چاپگر های جوهر افشان

چاپگرهای جوهرافشان ماشین هایی هستند که قطرات میکروسکوپی جوهر را روی کاغذ می پاشند. چاپ کارت شناسایی جوهرافشان یک فناوری جدید است. به لطف استفاده از یک کارتریج ساده به جای نوار چاپگر، چاپ روی کارت های PVC را تا حد امکان آسان می کند. چاپ جوهر افشان بر روی کارت های PVC، با سرعت چاپ بالا و چاپ بیش از حد در یک دستگاه کاربرپسند، حد وسط مناسبی را بین چاپگرهای Retransfer و چاپگرهای مستقیم به کارت ارائه می دهد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up