چاپ افست لمینت

چاپ  افست لمینیت چیست؟

 چاپ  لمینیت فرآیندی است که از یک لایه نازک پلاستیک بر روی شیت های PVC یا ورق های کارتی استفاده می کند تا مواد  چاپی را تقویت و محافظت کند. انواع متداول لمینت عبارتند از: براق، مات. لمینیت اغلب برای کارت ویزیت و سایر موارد  چاپی استفاده می شود. چاپ  افست لمینیت به چاپ  براق یا  چاپ شیت هم معروف است. بعد از اینکه طرح مورد نظر روی پی وی سی چاپ  زده شد (چون در این مرحله   و تولید از هم جدا نیستند)، بعد از کارت یک لایه نازک پوشش یا لمینیت برروی کارت قرار میگیرد.

چاپ کارت افست لمینیت پی وی سی شهربازی1
چاپ کارت افست لمینیت شهربازی
چاپ افست لمینیت شهربازی

چاپ کارت افست لمینیت مانی کارت

چاپ  افست لمینیت باعث ماندگاری و افزایش طول عمر کارت میگردد. افست از ۴ رنگ YMCKبرای چاپ  استفاده میکند که این رنگ ها بطور جداگانه از یکدیگر برروی کاغذ یا شیت پی وی سی رنگ میگذارد و چاپ  انجام می دهد. پرینترهای مخصوص   افست دارای غلطک هایی است که هرکدام یکی از رنگ ها را دارد که (CYAN) C رنگ آبی ، (MAGENTA) M رنگ صورتی ، (YELLOW) Y رنگ زرد و (BLACK) B رنگ مشکی می باشد.

چرا باید از لمینیت استفاده کنیم ؟

روکش های لمینیت مزایای زیادی مانند مقاوم در برابر پارگی، دوام بیشتر و مقاوم بودن در برابر آب را برای کاربر فراهم می کند. لمینیت بودن مواد نیز به آنها اجازه می دهد تا بیشتر مورد استفاده قرار گیرند و از ساییدگی و پارگی آنها در اعمال روزمره مانند چروک شدن، لکه شدن و آسیب خورشید جلوگیری می کند.

همانطور که در مورد آن بحث کردیم، افزودن یک لایه لمینیت به چاپ  شما می تواند به محافظت از  چاپ شما کمک کند. لمینیت استحکام و دوام را افزایش می دهد و به کارت PVC اجازه می دهد تا در برابر استفاده مکرر مقاومت لازم را داشته باشد. در کارت های ویزیت،  چاپ افست لمینیت می تواند به جلوگیری از ساییدگی لبه ها و به ماندگاری کمک کند.

به عنوان بخشی از این محافظت اضافی، چاپ  چند لایه نیز باعث می شود که مورد شما قابل پاک شدن باشد. اگر دوباره منوها را به عنوان مثال در نظر بگیریم، به این معنی است که می‌توانید بعد از هر بار استفاده، آن‌ها را بدون آسیب رساندن به چاپ ، با یک پارچه کمی مرطوب پاک کنید. برای کاربردهایی که نیاز به دوام دارند، در جایی که محصول برای مدت طولانی در معرض عناصر قرار نمی گیرد، این انتخاب ارجح است. این بدان معناست که کارتها چند لایه مقاوم در برابر آب هستند و ضد آب نیستند.

انواع لمینیت کارت های چاپی افست

لمینیت مات

لمینیت مات ظاهری ظریف و پیچیده می دهد، به همین دلیل است که برای بسیاری یک انتخاب رایج  چاپ افست لمینیت است. در مقایسه با سایر براق‌ها، لمینت مات بیشتر ظاهری طبیعی دارد. بر خلاف لمینیت براق، لمینیت مات می تواند ظاهر نرم تری را ارائه دهد، زیرا می تواند کنتراست کمتری را در رنگ های تیره ایجاد کند. بافت لمینت مات، مخملی است که آن را برای بسیاری از کاربران تجربه لذت بخشی می کند. لمینت های مات می توانند مستعد خراش باشند و باید با احتیاط از آنها استفاده کرد. 

  چاپ لمینیت مات، دروازه‌ای برای یک دسته از نکات  جالب دیگر است! برای بسیاری از محصولات ما، اگر لمینیت مات را اضافه کنید، ممکن است متوجه چند گزینه دیگر شوید که این گزینه را به خوبی تکمیل می کنند. اینها هستند:

فویل کردن

این پوشش به شما امکان می دهد الگوهایی ایجاد کنید یا جزئیات را به طرح خود در فویل طلایی و نقره ای اضافه کنید. این روکش کلاسیک به شما این امکان را می دهد که به نقاط خاصی از کارت خود مانند یک لوگو یا نماد، براقیت اضافه کنید. کمی از چاپ  برآمده است و فوق العاده براق است که باعث می شود روی پس زمینه مات واقعاً متمایز شود.

لمینیت براق

کارت ها در چاپ  افست لمینیت به صورت شیت چاپ  و لمینیت شده و جهت کارت های مغناطیسی و ساده می باشد. همانند کارت های بانکی ، کارت های اعتباری ، کارت گارانتی ، کارت عضویت ، کارت خرید و … مناسب می باشد. اولین تفاوت اصلی  چاپ دیجیتال و افست، میزان  چاپ مد نظر است. چاپ دیجیتال برای تعداد چاپ  کمتر و چاپ افست لمینیت برای میزان  چاپ با حجم بالاتر مناسب است.

لمینت های براق اغلب یک انتخاب محبوب هستند و فهمیدن دلیل آن دشوار نیست. نوشته ها و تصاویر اغلب واضح تر به نظر می رسند، در حالی که کنتراست بیشتری نیز دارند. چاپ افست لمینیت براق نیز یک انتخاب بادوام است زیرا کثیفی، گرد و غبار و اثر انگشت را به راحتی دفع می کند. اگر لمینت با کثیفی تماس پیدا کند، به دلیل بافت  براق آن به راحتی پاک می شود.

کارهای لمینت بر اساس نوع لمینت مورد استفاده، اندازه ورق و تعداد ورق ها قیمت گذاری می شوند. لمینت براق ارزان تر از مات است. Cellotouch و Cellogreen یک گزینه برتر هستند، اما به دلیل مزایایی که به همراه دارند، همچنان بسیار محبوب هستند.

مزایای لمینیت

  افست لمینیت یک انتخاب سودمند برای طیف وسیعی از محصولات است. برخی از بهترین دلایل برای لمینت محصولات چاپی عبارتند از:

  • رنگ های واقعی تر: با قرار دادن مواد چاپی خود در یک لایه کاملاً از طریق لمینیت تضمین می کند که مشتریان رنگ های تیز و روشن مورد نظر شما را ببینند.
  • ضدعفونی راحت تر: در دنیای امروزی که اقدامات بهداشتی افزایش یافته است، محصولات لمینت مفید هستند زیرا می توان آنها را به راحتی ضد عفونی کرد. به سادگی یک محصول چند لایه را با یک دستمال ضدعفونی کننده پاک کنید و تمیز و آماده استفاده مجدد است.
  • افزایش دوام لمینت: یک تاکتیک ضروری برای محکم‌تر کردن و ماندگاری بیشتر محصولات  ی شما است. لمینت براق به طور خاص به محصولات شما کیفیتی تقریباً غیرقابل تخریب می بخشد و باعث می شود آنها به مراتب کمتر در معرض آب قرار گیرند و آسیب آنها دشوار باشد. اثر انگشت، لکه و روغن به راحتی پاک می شوند. همچنین کمتر احتمال دارد پاره شوند یا تا شوند.
  • هزینه تعویض کمتر:  ویژگی‌های محافظتی لمینیت به این معنی است که اقلام شما کمتر دچار ساییدگی و پارگی می‌شوند، بنابراین باید کمتر آنها را تعویض کنید. با گذشت زمان، این می تواند به صرفه جویی قابل توجهی منجر شود. هزینه اندک اضافه کردن لمینت به سفارش چاپ شما اغلب در دراز مدت جواب می دهد.
  • لمینیت استحکام و سفتی را می افزاید و کیفیت کاغذ را افزایش می دهد.
  • هنگامی که کاغذ با استفاده از فناوری ۱۰۰٪ مواد جامد بدون حلال ثبت شده لمینیت می شود، بسیار پایدار است.
  • این روش لمینیت نیازی به هیچ کوره ای برای پخت یا سوزاندن حلال ندارد و از چسب های مبتنی بر آب استفاده نمی کند، به این معنی که کاغذ صاف می ماند.

سهولت چاپ  و تبدیل در چاپ  افست لمینیت

  • لمینیت با افزایش رنگ جوهر کاغذ  چاپی ظاهر را بهبود می بخشد.
  • لمینیت اجازه می دهد تا سطوح  چاپ ثابت و صافی داشته باشید که منجر به گرافیک استثنایی می شود.
  • هیچ جوهر یا تنظیمات خاصی مورد نیاز نیست و زمان خشک شدن طولانی مدت وجود ندارد.
  • ضایعات کمتر و زمان خشک شدن سریعتر به معنای صرفه جویی در هزینه بیشتر است.
  • این فرآیند کاملا شفاف است و به هیچ وجه چاپ را مختل نمی کند یا لکه نمی کند.
  • لوکس باشیدتجارب حسی تاثیر کلیدی در بازاریابی و فروش دارند. ظاهر زیبا و حس دلپذیر محصولات لمینت اعتماد به شرکت شما را افزایش می دهد و محصولات شما و در نتیجه شرکت شما را مطلوب تر می کند.
  • لمینیت، نیاز به لمینت دستی کاغذ را از بین می برد تا از برنامه در برابر سایش و پارگی روزانه محافظت شود.
  • لمینیت هزینه مناسبی دارد.
  •   لمینیت طول عمر مواد  چاپی را افزایش می دهد و در نتیجه در هزینه   مجدد صرفه جویی می کند.

لمینیت چگونه کار می کند؟

لمینیت یک فرآیند ساده است. هنگامی که کارت چاپ  شد، از دستگاهی عبور می‌کند که از غلتک‌هایی برای اعمال پلاستیک شفاف پشت چسبنده به یک یا هر دو طرف کاغذ استفاده می‌کند. این دستگاه معمولاً از فشار و گرما برای اطمینان از چسبندگی لمینت استفاده می کند. هنگامی که پلاستیک اعمال شد، مورد به اندازه برش داده می شود.

لمینیت معمولاً برای ورق های چاپ  افست و  چاپ دیجیتال در ضخامت های ۱٫۵ میل، ۳ میل، ۵ میل و ۱۰ میل در دسترس است. لمینت ۱٫۵ میلی متری نازک ترین و کم هزینه ترین است، اما بسیار سست و کار با آن سخت است. ضخامت ۳ میل یک اندازه معمولی و مقرون به صرفه است. لمینت ۵ میل یک وزن متوسط ​​است که بدون سختی بیش از حد به قطعات  چاپ شده بدنه می دهد. ضخامت ۱۰ میل مشابه ضخامتی است که در گواهینامه رانندگی استفاده می شود.

نحوه انتخاب لمینیت مات یا براق

اگر می خواهید بین انواع مختلف لمینیت تصمیم بگیرید، خبر خوب این است که نمی توانید اشتباه کنید. هر یک از انواع این لمینیت ها ، چیز خاصی را به محصول شما اضافه می کند. هنگامی که انواع لمینیت را در نظر می گیرید، موارد زیر را به خاطر بسپارید:

کاربرد محصول خود را در نظر بگیرید. اگر افراد زیادی با آن کار می کنند، لمینیت براق ضخیم تری را در نظر بگیرید که محافظت شدیدی را فراهم می کند. این لمینیت عالی برای اقلامی مانند منوی رستوران است که می تواند ماه ها یا حتی سال ها در یک زمان استفاده شود.

رنگ ها را در نظر داشته باشید. اگر به دنبال رنگ های روشن و هیجان انگیز هستید، احتمالا لمینیت براق انتخاب مناسبی برای شماست. اگر رنگ‌های ظریف‌تری را ترجیح می‌دهید، مثلاً برای بسته‌بندی اقلام، لمینیت مات بهترین راه است.

تأثیر احساسی مورد نظر خود را تصور کنید. اگر می خواهید کارت شما الهام بخش ایده های لوکس باشد،می توانید با توجه به حیطه کاری خود و مشاوره گرفتن از یک کارشناس به انتخاب خود از لمینیت مات یا براق استفاده کنید. این یک انتخاب خوب برای مواردی مانند کارت ویزیت است که به اولین برداشت مخاطب جدید از شما و کسب و کار شما کمک می کند.

ملاحظات ویژه با لمینیت

قبل از   افست لمینیت پروژه  چاپ خود حتما با یک شرکت چاپ  با تجربه مشورت کنید.

  • اول از همه، قبل از لمینیت اقلام  چاپ شده، مشخص کنید که چه چیزی را لمینیت می کنیدآیا چاپ  با استفاده از چاپ  افست انجام شده است یا  چاپ دیجیتال؟ گاهی اوقات، لمینت چسبنده مخصوص برای اقلام   دیجیتال مورد نیاز است. همچنین ممکن است لمینت اقلام   شده روی پلاستیک امکان پذیر یا ضروری نباشد.
  • دوم، توجه به این نکته مهم است که لمینیت با برخی از فرآیندهای چسباندن دیگر تداخل دارد. به عنوان مثال، اگرچه راه حل هایی وجود دارد، اما تا کردن یک قطعه لمینت بسیار چالش برانگیز است و می تواند بسیار پرهزینه باشد و گاهی اوقات منجر به مشکلاتی شود. در همین راستا، به طور معمول، برای صحافی کامل می توانید فقط یک طرف جلد کتاب را لمینیت کنید، اگرچه یک جلد لمینت دو طرفه برای برخی دیگر از انواع صحافی کتاب عالی عمل می کند.
  • در نهایت، اگرچه لمینت معمولی درجه خوبی از مقاومت در برابر آب را فراهم می کند، ممکن است برای طولانی مدت کاملاً ضد آب باشد یا نباشد. اگر واقعاً از ورقه های چند لایه در استخر یا آب ایستاده دیگر استفاده می کنید، با  چاپگر خود در مورد نوع مناسب لمینت برای استفاده مشورت کنید. همه ورقه‌ها از نظر مقاومت در برابر آب برابر نیستند، بنابراین آزمایش در کاربردهای چالش‌برانگیز مهم است. یک شرکت  چاپ آگاه می تواند همه اینها و موارد دیگر را روشن کند!

چه اقلام  چاپ شده ای را میتوان لمینیت کرد؟

  •   کارت هدیه
  •   کارت بانکی
  •   کارت اعتباری
  •   کارت تخفیف
  •   کارت پرسنلی
  •   کارت عضویت
  •   کارت شناسایی
  •   کارت وفاداری
  •   کارت شهربازی
  •   کارت خبرنگاری
  •   کارت دانشجویی
  •   کارت قرعه کشی
  •   کارت دانش آموزی
  •   کارت باشگاه مشتریان
  •   کارت تردد
  •   کارت ویزیت
  •   کارت گارانتی
  •   کارت پارکینگ
  •   کارت واکسن
  •   کارت بهداشت
  •   کارت حضور و غیاب

در مورد تمام سوالات  چاپ افست لمینیت خود با ما تماس بگیرید. مشاوران ما می‌توانند به شما مشاوره دقیق برای پروژه خاص شما بدهند و به شما کمک کنند تصمیم بگیرید کدام یک از انواع لمینت متناسب با نیازهای شما است.

مانی کارت در  چاپ افست لمینیت

در مانی کارت ما به صورت حرفه ای چاپ  افست لمینیت را انجام میدهیم. شما میتوانید انواع کارت تخفیفپرسنلی, شناسایی, هدیهعضویتویزیتگارانتی و … را در مانی کارت سفارش دهید. برای این کار میتوانید ابتدا با کمک طراحان مجرب ما بهترین طراحی کارت را انجام دهید. سپس با توجه به بودجه خودتان با بهترین کیفیت  چاپ کارت به صورت افست لمینیت را انجام دهید. برای اطلاعات بیشتر و سفارش کارت های خود با مانی کارت تماس بگیرید.

مانی کارت بهترین خدمات  چاپ کارت پی وی سی را به شما ارائه میدهد. ما علاوه بر چاپ  افست لمینیت,  افست خشک و چاپ کارت دیجیتال هم داریم. برای مشاوره در باره انتخاب نحوه چاپ  با مشاوران ما تماس بگیرید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up