چاپ کارت شناسایی pvc

نام کارتکارت شناسایی
نوع چاپافست, افست لمینیت یا دیجیتال
امکاناتامکان طراحی کارت – امکان رمزگذاری کارت ها
امکان خرید جاکارتی – امکان درج هلوگرام
امکان درج اطلاعات متغیر – امکان درج بارکد
قیمتبه تیراژ و نوع چاپ بستگی دارد.
جنس کارت پی وی سی
اندازه کارت هااندازه استاندارد 86 در 54 میلی متر
نوع فایل طراحی قابل قبولفایل لایه باز (فوتوشاپ, کورل و …)
نوع کارت ها760 میکرون
حداقل زمان آماده سازیبین 7 تا 21 روز برحسب نوع چاپ و حجم تیراژ
حداقل تیراژ قابل قبولچاپ دیجیتال: 500 عدد
چاپ افست: 1000 عدد
برای استعلام دقیق قیمت و دریافت اطلاعات بیشتر برای چاپ انواع کارت های pvc با ما به شماره 02188442854 تماس بگیرید.

امروزه چاپ کارت های شناسایی پی وی سی برای پرسنل شرکت ها, سازمان ها و دانشگاه ها, بسیار رایج شده است. برای کنترل ساعت ورود و خروج کارمندان, عدم ورود افراد غریبه و … این کارت های شناسایی چاپ میشود و بسیار کاربردی اند. کارت شناسایی کسب و کار باعث بالا بردن امنیت کارمندان شرکت است و از موارد ضرروری که باید تهیه بشود. مانی کارت با کارمندان با تجربه و حرفه ای میتواند طراحی و چاپ کارت های شناسایی را برای شما انجام دهد.

کارت شناسایی چیست؟

کارت شناسایی پی وی سی, کارتی است که اطلاعات هویتی یک فرد را به عنوان نام کامل، آدرس، سن و رنگ مو و چشم ارائه می‌کند و اغلب حاوی عکس است. برای استفاده به عنوان شناسایی در محل کار، مدرسه، باشگاه و غیره استفاده می شود.

چاپ کارت شناسایی پی وی سی پرسنولی
چاپ کارت شناسایی پی وی سی شرکت نفت
چاپ کارت شناسایی پی وی سی گمرک

چاپ کارت شناسایی پی وی سی مانی کارت

تاریخچه کارت شناسایی به هزاران سال قبل برمی گردد. در واقع، اولین اشاره به اولین دولتی که اطلاعات شخصی شهروندان خود را جمع آوری می کند به 3800 سال قبل از میلاد مسیح در زمان امپراتوری بابل بازمی گردد. از آن زمان، روشی که ما هویت خود را ثابت کرده‌ایم به شدت تغییر کرده است. اسناد شناسایی امروزی که در ابتدا فقط تکه‌های کاغذ بودند، دارای تعدادی ویژگی امنیتی هستند که جعل آنها را بسیار دشوار می‌کند.

ID چیست؟

ID مخفف سند هویتیidentity document) است. این سندی است که برای تأیید هویت یک فرد استفاده می شود. این معمولاً یک کارت رسمی است که حاوی نام و عکس شما یا سایر اطلاعاتی است که نشان می دهد شما چه کسی هستید. اسناد هویتی اشکال مختلفی دارند. با این حال، نمونه های رایج اسناد هویتی شامل کارت ملی, کارت دانشجویی, کارت شناسایی پرسونلی, گواهینامه رانندگی و … است.

چاپ کارت شناسایی از چه زمانی شروع شد؟

اولین نمونه از آنچه را می‌توان «شناسنامه مدرن» تلقی کرد به سال 1414 بازمی‌گردد. در این زمان، هنری پنجم پادشاه انگلستان اولین گذرنامه را صادر کرد. این اوراق به گونه ای صادر می شود که شهروندان بتوانند هویت خود را در” خارج از کشور” اثبات کنند، سپس به عنوان اسناد «رفتار ایمن» نامیده می شد. این اسناد به جای اینکه برای تعطیلات خارجی باشد، امنیت شهروندان یک کشور همسایه را هنگامی که توسط پادشاه هدیه داده می شد، تضمین می کرد.

به دنبال آن، در سال 1829، پارلمان بریتانیا اصلاحات رابرت پیل را تصویب کرد. این اصلاحات تاکید بیشتری بر سوابق چاپی پلیس داشت. برای اولین بار، این بدان معنی بود که داده ها می توانند در یک فایل سند شخصی ذخیره شوند و با استفاده از یک مقدار عددی منحصر به فرد به افراد مرتبط شوند. در اصل، این پیش درآمد سیستم مدرنی بود که ما امروز از آن استفاده می‌کنیم، جایی که کارت‌های شناسایی به پایگاه‌های اطلاعاتی دولتی مرتبط می‌شوند.

این کارت ها چگونه تایید شدند؟

در طول تاریخچه ID، نحوه تأیید اسناد مختلف بسیار متفاوت بوده است. با این حال، علی‌رغم اینکه شناسه‌ها هزاران سال است که وجود دارند، مفهوم تأیید یک شناسه با بررسی اطلاعاتی که در برابر داده‌های موجود در یک پایگاه داده متمرکز نگه می‌دارد، یک مفهوم مدرن است.

در اوایل قرن بیستم، گذرنامه‌های مدرنی که امروزه برای سفرهای خارج از کشور استفاده می‌کنیم، برای اولین بار ایجاد شدند. در این مرحله، ویژگی‌های تأیید اضافی اضافه شد. این سند علاوه بر یک عکس و یک امضا، دارای توضیحات شخصی نیز بود. با این حال، سند همچنان به صورت دستی با بازرسی شخص و مقایسه آنها با اطلاعات موجود در سند تأیید می شود.

پس از تصویب اصلاحات رابرت پیل در سال 1829 توسط پارلمان بریتانیا، کشورهای سراسر جهان ایده کارت شناسایی را پذیرفتند. به عنوان مثال، هلند سیستم غیرمتمرکز شماره شخصی (PN) خود را در سال 1849 راه اندازی کرد. با این حال، این کشور تنها در سال 1940 شروع به صدور کارت شناسایی شخصی برای هر شهروند کرد.

مراحل چاپ کارت شناسایی چیست؟

برای چاپ کارت های شناسایی باید مراحل زیر را طی کنید:

چاپ کارت شناسایی پی وی سی ایران خودرو
چاپ کارت شناسایی پی وی سی شرکتی
چاپ کارت شناسایی پی وی سی سازمانی

مرحله 1: انتخاب جنس کارت و پرینتر

ابتدا برای شروع کارت شما باید انتخاب کنید که کارت شما روی چه جنس کارتی چاپ بشود. جنس های محبوب در بازار کاغذی, پی وی سی و پلی کربنات است. سپس باید پرینتر مناسب کار خود را انتخاب بکنید. باید پرینتر شما روی جنس کارت شما چاپ انجام بدهد. پرینتر برای کاغذ و کارت پی وی سی متفاوت است.

مرحله 2: طراحی کارت

شما باید کارت خود را طراحی کنید و سپس فایل مناسب برای چاپ را به عنوان خروجی تهیه کنید. برای طراحی کارت شناسایی از نرم افزار های چاپ کارت مناسب مانند card5 بهره ببرید. دقت کنید که باید نرم افزاری را انتخاب کنید که با پرینتر کارت شما سازگار باشد.

مرحله 3: چاپ پیش نمونه

یک نمونه تستی چاپ کنید تا بتوانید همه کنترل های آخر را انجام بدهید. رنگ, کیفیت تصویر, فونت و… را چک کنید تا دقیقا متناسب با نیاز های شما چاپ شود.

مرحله 4: چاپ نهایی و بررسی کیفیت

در این مرحله چاپ کارت شما به تولید انبوه می‌رسد و همه کارت ها چاپ خواهند شد. بعد از چاپ کارت ها شروع به بررسی کیفیت همه کارت ها کنید. ایا کارت ها کیفیت لازم را دارند؟ ایا کارت ها بدون خط و خش است؟ برش کارت ها درست است؟ رنگ مناسب است؟ اشکال و خطای چاپی ندارد؟

انتخاب جنس کارت و پرینتر

برای چاپ کارت های شناسایی باید بتوانید جنس کارت مناسب خود را پیدا کنید و سپس با توجه به جنس کارت, پرینتر مناسب را انتخاب کنید. انواع متریال اولیه کارت شناسایی عبارتند از:

  • پلاستیک PVC (Polyvinyl Chloride)

این جنس بسیار متداول برای تولید کارت‌های شناسایی است. PVC انعطاف‌پذیر است، مقاوم در برابر خراشیدگی و ضربه، و قابلیت چاپ و اعمال طرح‌های مختلف را دارد. بسیاری از کارت‌های بانکی، کارت‌های عضویت، و کارت‌های شناسایی از این جنس ساخته می‌شوند. پرینتر مناسب برای این کار پرینتر کارت پی وی سی است.

  • پلی‌کربنات (Polycarbonate)

این جنس از پلاستیک بسیار سخت‌تر و مقاوم‌تر از PVC است و به طور خاص برای کارت‌های شناسایی با امنیت بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این جنس معمولاً برای کارت‌های هویت دولتی، کارت‌های رانندگی و کارت‌های امنیتی استفاده می‌شود. پرینتر مناسب این کارت پرینتر های صنعتی است.

  • کاغذ مخصوص چاپ (Synthetic Paper)

برخی از کارت‌های شناسایی از جنس کاغذ مخصوصی به نام کاغذ سنتتیک تولید می‌شوند. این کاغذ مقاوم در برابر آب و رطوبت بوده و قابلیت چاپ با کیفیت را دارد. این نوع کارت‌ها برای مواقعی که نیاز به کارت‌هایی با قیمت مناسب و قابلیت چاپ سریع داریم، مناسب هستند. پرینتر های جوهر افشان کاغذ برای این کار مناسب اند.

بهترین جنس برای چاپ کارت شناسایی pvc است چون شما امکان تهیه پرینتر شخصی پی وی سی را دارید و علاوه بر این دوام این کارت از کارت های کاغذی بیشتر است و ضد اب و خش است.

چاپگر کارت شناسایی پی وی سی چیست؟

چاپگر کارت شناسایی پی وی سی دستگاهی است کارت های PVC را چاپ و شخصی سازی می کند. از این دستگاه برای چاپ نشان های شناسایی کارمند، کارت های عضویت، کارت های اعتباری و موارد دیگر استفاده می شود. برای چاپ کارت شناسایی میتوانید از چاپگر های مارک فارگو, نیسکا, گلدیو … خریداری کنید. همچنین میتوانید فرایند چاپ کارت را به مانی کارت بسپارید. ما در مانی کارت برای شما طراحی حرفی کارت را توسط طراحان مجرب در این زمینه انجام میدهیم. بعد از طراحی کارت, کارت ها با کیفیت, تیراژ مد نظر شما و اندازه دلخواه, چاپ میکنیم.

چاپگرهای کارت شناسایی مانند چاپگرهای جوهرافشان معمولی کار می کنند. چاپگر اداری شما یک تکه کاغذ خالی را می مکد، روی آن چاپ می کند و سپس محصول نهایی را بیرون می ریزد تا فوراً از آن استفاده کنید. به همین ترتیب، چاپگر کارت شناسایی یک کارت پی وی سی سفید سفید را می مکد، طرح شما را چاپ می کند و سپس کارت را بیرون می اندازد تا بتوانید بلافاصله از آن استفاده کنید. در حالی که استفاده از آنها مانند چاپگر کاغذی شما آسان است، چاپ روی پلاستیک به فرآیند و قطعات داخلی متفاوتی نیاز دارد. این بدان معناست که چاپگرهای کارت شناسایی معمولاً گرانتر از چاپگرهای جوهرافشان هستند.

چگونه یک کارت شناسایی مناسب طراحی کنیم؟

طراحی یک کارت شناسایی مناسب بستگی به موارد مختلفی دارد از جمله مقصد استفاده از کارت، استانداردها و قوانین مربوطه، و نیازهای خاص شما یا سازمانی که از کارت استفاده می‌کند. در اینجا چند مرحله کلی برای طراحی یک کارت شناسایی مناسب آورده شده است:

  1. تعیین مقصد کارت: قبل از هر چیز، باید مشخص کنید که کارت شناسایی برای چه منظوری استفاده می‌شود. آیا برای کارکنان یک شرکت، دانش‌آموزان یک مدرسه، یا افرادی که در یک رویداد شرکت می‌کنند؟
  2. انتخاب ابعاد, شکل و جنس کارت: ابعاد استاندارد کارت شناسایی معمولاً مشخص هستند (مانند 85.6 میلیمتر در 54 میلیمتر). همچنین باید تصمیم بگیرید که کارت شما مثلثی، گرد، یا مستطیلی باشد. کارتی را انتخاب کنید که دوام بالا به شما رائه بدهد مثل کارت پی وی سی.
  3. انتخاب طرح و رنگ: طرح و رنگ کارت شناسایی باید با هویت بصری سازمان یا رویداد شما هماهنگ باشد. باید مطمئن شوید که متن به خوبی قابل خواندن است و از رنگ‌های مناسب برای مقصد استفاده شده است. رنگ های کارت های شناسایی معمولا رنگ های گرم‌تر است.
  4. اضافه کردن اطلاعات مورد نیاز: باید اطلاعات مورد نیاز بر روی کارت شناسایی اضافه شود. این اطلاعات ممکن است شامل نام، عکس،شماره ملی, سمت یا شغل، شماره تماس، و شماره شناسایی باشد.
  5. استفاده از فناوری‌های پیشرفته: امروزه بسیاری از کارت‌های شناسایی شامل فناوری‌هایی مانند بارکد، رمزگذاری RFID، یا نمادهای NFC هستند که می‌توانند به امنیت و کارایی کارت کمک کنند.
  6. تست و بازبینی: پیش از چاپ نهایی، مطمئن شوید که طراحی کارت شناسایی شما درست است و همه اطلاعات به درستی نمایش داده شده‌اند.

مزایای چاپ کارت شناسایی پی وی سی چیست؟

در اینجا دلایلی قانع کننده وجود دارد که چرا یک سیستم کارت شناسایی باید در تجارت شما فعال باشد.

افراد را شناسایی می کند.

یک دلیل واضح، اما یکی از دلایل اصلی است. کارکردن سیستم کارت شناسایی از دسترسی افراد غیرمجاز به دفاتر شما جلوگیری می کند. اگر فردی در جایی از ساختمان نیز به طرز مشکوکی عمل می کند، می توانید از وی کارت شناسایی بخواهید.

مناطق مشترک را از مناطق کار ایمن متمایز می کند.

برخی از سازمان ها به سطوح امنیتی متفاوتی در بخش های مختلف نیاز دارند. سیستم کارت شناسایی یک راه ساده و مقرون به صرفه برای رسیدن به این هدف است. بسیاری از سازمان ها به طور منظم از پیمانکاران استفاده می کنند. سیستم کارت شناسایی محدود کردن دسترسی آنها را معین می کند.

احساس ایمنی را برای کارکنان تقویت می کند.

کارمندان احساس می کنند که شما امنیت را جدی می گیرید. این احساس وجود دارد که ورود/خروج به ساختمان نظارت می شود و قابل ردیابی است که باعث می شود احساس امنیت داشته باشند.

تصویر حرفه ای بودن سازمان را تقویت می کند.

چاپ کارت شناسایی پی وی سی فرصتی برای تبلیغ لوگو و برند شما در خارج از دفتر است. دوستان و خانواده هر از گاهی آنها را خواهند دید. اما بیش از این است. یک سیستم کارت شناسایی نشان می دهد که یک تجارت در مورد کاری که انجام می دهد جدی است، در مورد امنیت کارکنان جدی است و به اندازه کافی این دانش را دارد که در وهله اول یک سیستم شناسایی را تضمین کند.

برنامه نویسی و کار با آن آسان است.

پس از راه اندازی، افزودن کارت های جدید/موقت به سیستم ساده است. اصلاح حقوق دسترسی به مناطق مختلف سازمان نیز آسان است که این امر کنترل زیادی را با تلاش کم آسان می کند.

ردیابی و نظارت بر دسترسی/فعالیت را آسان می کند.

برای شروع، زمان ورود و خروج را می توان به راحتی ثبت کرد. با این حال، سیستم کارت شناسایی چیزهای بیشتری از این را ارائه می دهد.می‌توانید بدانید چه کسی در یک زمان خاص در دفتر بوده و چه کسی نبوده است.

چاپ کارت شناسایی پی وی سی کارمندی
چاپ کارت شناسایی پی وی سی آموزشگاه
چاپ کارت شناسایی پی وی سی پرشکی

نمونه چاپ کارت شناسایی مانی کارت

بازدیدکنندگان را به راحتی قابل شناسایی می کند.

با مشخص کردن کارت‌های شناسایی بازدیدکننده، کارکنان امنیتی می‌توانند به سرعت کسانی را که «متعلق» به یک منطقه هستند و کسانی که به بیراهه رفته‌اند، شناسایی کنند.

یک کارت واحد می تواند در چندین سایت کار کند

رویه‌های امنیتی جداگانه لازم نیست برای هر ساختمان تنظیم شود. در صورت نیاز، یک سیستم می تواند چندین مکان را تامین کند.

کارت های شناسایی خود را کجا چاپ کنیم؟

برای چاپ کارت های شناسایی باید موارد زیادی را در نظر بگیرید از جمله: بودجه, طراحی, انتخاب نوع کارت, لمینیت, رمزگذاری و …. اگر قصد چاپ کارت شناسایی دارید و دفعه اولتان است, بهتر است این کار را برون سپاری کنید. کار چاپ کارت شناسایی شاید ساده به نظر برسد اما پیچیدگی های زیادی دارد. برای هر چالشی که با ان رو به رو می‌شوید نیاز به یک فرد متخصص و باتجربه دارید. بهتر است از یک شرکت قدیمی در این زمینه استفاده کنید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید.

ما در مانی کارت حدود 20 سال تجربه در این زمینه داریم و کار چاپ انواع کارت های پی وی سی را انجام میدهیم. میتوانید کل فرایند چاپ را به ما بسپارید ما با در نظر گیری نیاز های سازمان شما بهترین طراحی را انجام می‌دهیم. برای انتخاب بهترین کارت به شما مشاوره میدهیم و سپس کار چاپ کارت های شما را آغاز میکنیم. با چاپ کارت از مانی کارت گارانتی بهترین کیفیت و قیمت را خواهید داشت. ما از بهترین متریال اولیه برای کارت های شما استفاده میکنیم.

مانی کارت انواع کارت های pvc را چاپ میکند. ما دارای تجربه چاپ کارت های شناسایی پی وی سی برای سازمان های دولتی و خصوصی هستیم. شما میتوانید از تجارب ما استفاده کنید و بهترین کارت های شناسایی را برای سازمان خود چاپ کنید. برای استعلام قیمت و دریافت مشاوره رایگان با ما به شماره 02188442854 تماس بگیرید. شما میتوانید برای دیدن نمونه چاپ کارت های عضویت مانی کارت از منوی بالای صفحه, انواع کارت های عضویت را انتخاب کنید.

سوالات متداول

قیمت چاپ کارت شناسایی پی وی سی چقدر است؟

پاسخ به این سوال به عوامل مختلفی بستگی دارد. نوع کارت انتخابی شما, نوع چاپ درخواستی ( افست خشک, افست لمینیت و دیجیتال), تیراژ چاپ, اطلاعات متغیر, شخصی سازی های مورد نیاز و … میتواند تعیین کننده باشد. اما قمت حدودی از 6 هزار تومان شروع میشود.

طراحی کارت شناسایی pvc چگونه انجام میشود؟

شما میتوانید به دو روش طراحی را انجام بدهید:1.طراحی خود را به ما بسپارید 2. خودتان طراحی کنید. دقت کنید که طراحی یکی از مهم ترین مراحل در چاپ کارت شناسایی است. با یک طراحی نادرست شما به اهداف خود از چاپ کارت نخواهید رسید.

مدت زمان تحویل کارت شناسایی چقدر است؟

این مورد به نوع چاپ انتخابی و تیراژ شما بستگی دارد. اما معمولا این مدت زمان از 5 روز کاری شروع میشود.

ایا تمپلیت های کارت شناسایی پی وی سی در مانی کارت موجود است؟

بله ما انواع تمپلیت ها را برای شما موجود داریم. شما میتوانید از بین آن ها تمپلیت مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه. پیغام بگذارید

  • مینا علی نیا
    دسامبر 9, 2023 2:01 ب.ظ

    سلام ما یک کارت شناسایی داریم که قبلا طراحی و چاپ شده.
    شما میتونید همون رو دوباره برای ما چاپ کنید؟

    پاسخ
    • فاطمه حسینی
      دسامبر 10, 2023 12:19 ب.ظ

      با سلام
      بله مشکلی نیست اگر فایل لایه باز طرح خود را داشته باشید بهتر هست اما اگر ندارید هم مشکلی نیست. طراحی مجدد همون رو انجام میدیم و سپس چاپ میشه

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up