انواع چاپ کارت pvc چیست؟

پلی وینیل کلراید (PVC) یک ماده پلاستیکی قوی است که در چاپ کارت شناسایی و ویزیت و … حرفه ای استفاده می شود. این ماده یک سطح صاف دارد، به این معنی که جزئیات رنگ و برند به وضوح نشان میدهد. چاپ کارتpvc امروزه برای انواع چاپ کارت پر طرفدار است.

PVC یک ماده پلاستیکی ارزان و بادوام است که برای همه چیز از لوله کشی گرفته تا ظروف نگهداری مواد غذایی و کت های بارانی مورد استفاده است. کارت های پی وی سی دوام بیشتری نسبت به کارت های کارتی یا کاغذی دارند. تصاویر و متن به وضوح بر روی کارت های PVC چاپ می شود و در نتیجه هویت برند حرفه ای تری برای سازمان شما ایجاد می کند. کارت پی وی سی می تواند از اشیاء ساده با نام، عکس و نام تجاری گرفته تا اعتبارنامه هایی با اطمینان بالا که از کارت های هوشمند و سایر فناوری های پیچیده استفاده می کند، باشد.

انواع چاپ کارت PVC

سه نوع چاپ کارت pvc داریم: 1) چاپ افست 2) چاپ افست لمینیت 3) چاپ دیجیتال

چاپ افست

چاپ افست از صفحاتی استفاده می‌کند که تصویر را به یک فیلم  منتقل می‌کند. این فیلم به ورق پی وی سی که تبدیل به کارت می‌شود، انتقال داده می شود . نام آن “Offset” است زیرا جوهر مستقیماً به کاغذ منتقل نمی شود. افست بهترین انتخاب برای تعداد سفارشات بیشتر است. زیرا کیفیت تصویر واضح تر و رنگ های دقیق تری را در مقایسه با سایر فرآیندهای چاپ ارائه می دهد(حداقل تیراژ آن 1000 عدد می باشد).

در اینجا به برخی از مزایای چاپ کارت افست pvc اشاره می کنیم.

  1. چاپ سریع حتی برای تعداد چاپ زیاد.
  2. چاپ هایی با کیفیت بالا با دقت در رنگ تولید می کند.
  3. تصاویر واضح تولید می کند و خطوط واضح و تمیزی را برای متون کوچک ایجاد می کند.
  4. در دسترس بودن رنگ های پنتون، جوهرهای خاص مانند متالیک، فویل استمپ، هات استمپ، استمپ UV و بسیاری موارد دیگر.
  5. چاپ افست بنابر نیاز شما، قابل تنظیم است.

چاپ افست لمینیت

فرآیند لمینیت فرآیند چاپ افست : چاپ افست یک فرآیند چاپ غیرمستقیم است که در آن جوهر مستقیماً از صفحه چاپ روی کاغذ اعمال نمی شود، بلکه به طور غیرمستقیم از طریق یک غلتک اعمال می شود. قبل از چاپ چهار صفحه برای هر جوهر CMYK داریم، که این صفحات ازجنس آلومینیوم اند. ناحیه ای که نباید چاپ شود حاوی لایه نازکی از آب است. از آنجایی که جوهر ماهیت روغنی دارد، ناحیه ای که باید چاپ شود جوهر را جذب می کند در حالی که ناحیه غیرچاپی به دلیل وجود آب، جوهر را دفع می کند.

لمینت براق فرآیندی است که طی آن یک لایه نازک از لایه پلاستیکی شفاف سطحی براق را بر روی یک ورق کاغذ اعمال می کنیم و با فشار و حرارت آن را می چسبانیم. بسته به نیاز یک پروژه خاص می توانیم از لمینت, فقط روی یک طرف کاغذ یا هر دو طرف استفاده کنیم. فیلم لمینت در طیف وسیعی از ضخامت ها از تقریباً سفت و سخت تا بسیار نازک و انعطاف پذیر است.

تولید کنندگان لمینت های براق می سازند تا به سطح چاپ شده ظاهری صاف و شیشه ای ببخشند. آنها بازتولید کامل رنگ را بهبود می بخشند و به صفحه درخششی روشن و جذاب می بخشند. جدای از ارزش زیبایی شناختی، تمام لمینت ها همچنین درجه ای از محافظت بیشتر از کاغذ و جوهر ایجاد می کنند و در برابر محو شدن، خراشیدگی، لکه، پارگی و سایر علائم سایش محافظت می کنند. با این حال، یکی از عوامل مهمی که باید در نظر داشت این است که ما فقط می‌توانیم لمینیت براق را روی کاغذهایی با ضخامت 105 گرم در متر انجام دهیم. با کاغذ نازک تر، کار نمی کند.

چاپ دیجیتال

چاپ دیجیتال فرآیند چاپ تصاویر مبتنی بر دیجیتال به طور مستقیم بر روی انواع بسترهای رسانه ای است. بر خلاف چاپ افست نیازی به پلاک چاپی نیست. فایل‌های دیجیتالی مانند PDF یا فایل‌های انتشار رومیزی را می‌توان مستقیماً به دستگاه چاپ دیجیتال فرستاد تا روی کاغذ، کاغذ عکس، بوم، پارچه، مواد مصنوعی، مقوا و سایر بسترها چاپ شود.

چاپ دیجیتال با روش‌های چاپ آنالوگ سنتی – مانند چاپ افست – متفاوت است، زیرا دستگاه‌های چاپ دیجیتال به صفحات چاپی نیاز ندارند. به جای استفاده از صفحات فلزی برای انتقال تصویر، دستگاه های چاپ دیجیتال تصویر را مستقیماً روی بستر رسانه چاپ می کنند.

فناوری چاپ تولید دیجیتال به سرعت در حال پیشرفت است و کیفیت خروجی چاپ دیجیتال به طور مداوم در حال بهبود است. این پیشرفت‌ها کیفیت چاپی را ارائه می‌کنند که از افست تقلید می‌کند. چاپ دیجیتال مزایای بیشتری را ممکن می سازد، از جمله:

چاپ شخصی.

داده های متغیر (VDP).

پرینت برحسب تقاضا.

دوره های کوتاه مقرون به صرفه.

تکنولوژی چاپ دیجیتال.

بیشتر ماشین‌های چاپ دیجیتال در طول تاریخ از فناوری مبتنی بر تونر استفاده می‌کردند و با پیشرفت سریع این فناوری، کیفیت چاپ با ماشین‌های افست رقابت می‌کرد. در سال‌های اخیر، فناوری جوهرافشان دسترسی به چاپ دیجیتال و همچنین چالش‌های هزینه، سرعت و کیفیت را که امروزه ارائه‌دهندگان چاپ با آن مواجه هستند، ساده کرده است.

چاپگرهای کارت شناسایی PVC چگونه کار می کنند؟

پرینترهای سابلیمیشن رنگ توسط هد چاپی کار می کنند که حرارت را به روبان اعمال می کند و آن رنگ را مستقیماً به سطح کارت تزریق می کند. چاپگرهای انتقال معکوس تصویر آینه ای از طرح کارت را روی یک فیلم نازک تولید می کنند. سپس یک چاپگر انتقال معکوس از گرما و فشار برای اتصال غلاف به کارت شناسایی استفاده می کند. تصویر چاپی بین دو لایه است و در نتیجه کارتی بادوام ایجاد می شود که در برابر خط و خش مقاوم است و محو خواهد شد.

چاپگرهای انتقال مجدد بر روی پشت فیلم شفافی که به صورت حرارتی به کارت چسبانده شده است چاپ می کنند. فرآیند انتقال مجدد یکپارچگی و دقت تصویر را به کارت، از جمله چاپ های دو طرفه، به ارمغان می آورد. علاوه بر امنیت بیشتر، این فرآیند چاپ لبه به لبه “تمام خون” را حتی روی سطوح ناهموار مانند کارت های هوشمند و ماژول های تعبیه شده, ارائه می دهد. در مقابل، چاپ جوهر افشان مبتنی بر آب است. چاپگرهای جوهرافشان معمولی روی کارت های پلاستیکی PVC استاندارد بدون لکه چاپ نمی شوند. پس از اتمام چاپ، جوهر روی کارت شناسایی می‌نشیند و درب را برای برداشتن آسان و تقلب احتمالی باز می‌کند.

فناوری جوهر پیگمنت سابقه اثبات شده ای را از بازار کارت های مالی به چاپگرهای رومیزی به ارمغان می آورد. جوهر پیگمنت یک فناوری چاپ است که منجر به ایجاد نقاطی بر روی سطح کارت می شود که در زیر لوپ جواهرفروشی قابل مشاهده است. مزیت آن وضوح و وضوح بیشتر تصاویر است که دیدن جزئیات ظریف مانند الگوی روی پرده یا زوایای تیز در قاب پنجره را آسان تر می کند.

اخیراً، تعدادی از تأمین‌کنندگان، کیت‌های کارت پی وی سی جوهرافشان را ارائه کرده‌اند که برای امکان چاپ کارت شناسایی با چاپگر جوهرافشان طراحی شده‌اند. این کیت ها همراه با کارت های PVC مخصوص جوهر افشان و یک سینی جایگزین هستند که همراه با یک چاپگر جوهرافشان کار می کند. اما با وجود ادعاها، چاپ کارت کیت جوهر افشان به شدت محدود است.

حتما بخوانید: انواع پرینترهای چاپ کارت

چرا پی وی سی را برای چاپگرهای کارت شناسایی پیشنهاد می کنیم؟

انواع کارت های pvc

مقاومت و انعطاف پذیری کارت‌های پی وی سی

ما توصیه می کنیم که مشتریان برای تعیین مواد کارت مناسب برای نیازهای چاپ خود با یک متخصص صحبت کنند. با این حال، PVC به طور گسترده ای به عنوان یک راه حل عالی برای چاپ کارت شناخته می شود زیرا بادوام و در عین حال انعطاف پذیر است. به راحتی می توانید عکس، متن، لوگو و موارد دیگر را روی کارت خود چاپ کنید. علاوه بر این، این کارت ها ضد اب و قابل بازیافت میباشند.

صدور فوری کارت شناسایی PVC

کارت پی وی سی را می توان فوراً در مشاغل، سازمان ها و مدارس صادر کرد و یک نوع کارت امن، بادوام و زیبا ارائه کرد. طیف گسترده ای از چاپگرهای سیستم صدور کارت فوری موجود است که می توانند ویژگی های امنیتی مانند رمزگذاری نوار مغناطیسی درون خطی و رمزگذاری کارت هوشمند را چاپ کنند. سیستم‌های بسیار مقرون به صرفه صدور کارت فوری ویژگی‌های امنیتی مانند چاپ UV و نوار رنگی درخشان را اضافه می‌کنند. برای ارائه یک ویژگی امنیتی منحصر به فرد از طریق چاپ لمسی رنگی، می توان یک ماژول تاثیر لمسی اضافه کرد. همچنین، ماژول لمینیت کارت می تواند برای افزایش دوام کارت گنجانده شود.

امکان استفاده کارت pvc در انواع نیازمندی ها

از کارت های pvc در انواع مشاغل میتوان استفاده کرد. مثلا: کارت هدیه، کارت بانکی، کارت اعتباری، کارت تخفیف، کارت پرسنلی، کارت عضویت، کارت شناسایی، کارت وفاداری، کارت شهربازی، کارت خبرنگاری، کارت دانشجویی، کارت قرعه کشی، کارت دانش آموزی، کارت باشگاه مشتریان، کارت تردد، کارت ویزیت، کارت گارانتی، کارت پارکینگ، کارت واکسن، کارت بهداشت و کارت حضور و غیاب.

طراحی راحت با نرم افزارهای کارت پی وی سی

درست همانطور که سیستم های صدور کارت باید کاربرپسند باشند، نرم افزار کارت PVC نیز باید به همان اندازه آسان برای استفاده باشد. با نرم افزار بصری و نوآورانه، صادرکنندگان می توانند بهره وری و کارایی راه حل کنترل دسترسی خود را بهبود بخشند، اعتبارنامه های خیره کننده طراحی کنند و دسترسی و مجوزهای کاربر را مدیریت کنند.

امنیت بهتر کارت های pvc

کارت‌های پی وی سی نسبت به کارت های دیگر امنیت بیشتری دارند. اگر برای شرکت شما امنیت مهم است, کارت pvc برای شما مناسب است. با استفاده از پی وی سی می‌توانید ویژگی‌های امنیتی مانند چاپ UV، روبان براق، قالب‌گیری لمسی، لمینت‌ها و قالب‌های لمسی رنگی را اضافه کنید که تولید کارت‌های تقلبی را دشوار می‌کند.

تعرفه کارت پی وی سی

برای محاسبه قیمت کارت های pvc باید عواملی مثل تیراژ چاپ, کیفیت چاپ, تک رنگ یا تمام رنگی, طراحی کارت و یک رو یا دو رو بودن کارت را در نظر گرفت. برای افست لمینیت، روی تیراژ بالاتر، قیمت چاپ کمتر می شود ( برای افست سینگل و چاپ دیجیتال این امر صدق نمی کند ). کارت لمینیت و دیجیتال 3 الی 4 روز (برای تیراژ تفاوتی نمی کند ) زمان میبرد و برای سینگل این زمان 20 روز است .

ابعاد و ضخامت کارت ها، استاندارد کارت بانکی یعنی سایز 54 * 86 میلی متر و ضخامت 760 میکرون است. طرح کارت می تواند توسط خود مشتری انتخاب شود یا طراحی کارت را به ما بسپارید. برای طراحی کارت توسط ما, هزینه جداگانه دریافت میگردد. طرح قابل قبول مشتری به صورت فایل چاپ لایه باز است(Photoshop , Corel , PDF  و ….). چاپ رنگ های طلایی، نقره ای و مسی شامل هزینه جداگانه است .

سوالات متداول

چگونه کارت های PVC خود را در محل خود چاپ می کنید؟

هنگامی که نیازهای خود را مشخص کردید، می توانید کارت های PVC خود را چاپ کنید که باعث صرفه جویی در وقت شما، کنترل مقدار و صرفه جویی در هزینه می شود.ایده آل برای چاپ نشان های (نام، آرم … و غیره) شرکت شما، این یک راه حل عالی برای شناسایی کارکنان شما است. شما می توانید این کارت های پی وی سی را با داده های خود که متناسب رویداد پیش رو شما است شخصی سازی کنید. برای چاپ کارت از چاپگر های, لیزری، جوهر افشان یا انتقال حرارتی استفاده کنید.

می‌توانید شخصی‌سازی کارت‌های PVC خود را با نرم‌افزار برچسب Laserlab Designer تجسم کنید که به شما امکان می‌دهد به راحتی نشان‌ها یا کارت‌های وفاداری خود را با ادغام داده‌های متغیر مانند لوگو، متن و بارکد ایجاد کنید.

علاوه بر این، ما چندین چاپگر مناسب برای چاپ روی کارت های پلاستیکی را توصیه می کنیم:

  • چاپگر کارتی یک طرفه: این امکان را به شما می دهد که با کمک نرم افزار چاپ و ویرایش کارت، فقط یک طرف کارت را به صورت رنگی چاپ کنید.
  • چاپگر کارت دو طرفه: ایده آل برای چاپ کارت ها و نشان های پی وی سی به صورت سری، به صورت خودکار به طوری که مجبور نباشید کارت ها را به صورت دستی برگردانید. این چاپگرهای رده بالا برای تولید کارت با حجم متوسط تا بالا مناسب هستند.
  • چاپگر نشان: مخصوص چاپ و لمینیت نشان ها و کارت های ضد دستکاری: کارت شناسایی، گواهینامه رانندگی، نشان های شرکت. این نوع چاپگر می تواند هولوگرام های امنیتی، اطلاعات را با جوهر UV چاپ کند و طول عمر 5 تا 10 سال را برای نشان های شما تضمین می کند.

وقتی طراحی کارت شما تمام شد و پرینتر مورد نظر خود را پیدا کردید عملیات چاپ کارت را اغاز کنید.

جایگزین برای کارت های پی وی سی چیست ؟

کنترل دستی ورود و خروج کارمندان یا افراد خارجی در حال منسوخ شدن است. شما می توانید این فرآیند را با هزینه کمتر مدرن کنید و شناسایی افراد را با یک نشان خوان مناسب آسان کنید. به عنوان جایگزینی برای کارت های پی وی سی سنتی، می توانید کارت های RFID پیشرفته ای را انتخاب کنید که نیازهای شرکت ها، هتل ها و سایر موسسات با تعداد زیادی پرسنل و مشتریان را برآورده می کند.

کارت RFID مجهز به تراشه ای است که داده های آن را به خواننده منتقل می کند. آنها امکان دسترسی آسان و ایمن به ساختمان ها و ذخیره داده های مربوط به یک شخص و یک شرکت را فراهم می کنند. بنابراین اطلاعات کدگذاری و ضد دستکاری است. در SBE، کارت‌ها و نشان‌های RFID با فرکانس پایین، بالا و بسیار بالا را برای رفع هر نیاز شما ارائه می‌کنیم. بسته به هدف و تصویر برندی که مورد نظر است، این امکان را دارید که آنها را بر اساس تقاضا سفارشی کنید.

برای درک بهتر RFID از شما دعوت می کنیم مقاله ما را در این مورد بخوانید. این مقاله کمک کننده شما برای یادگیری است.

چگونه از کارت PVC چاپی خود محافظت کنیم؟

استفاده از کارت یا نشان خود در برخی شرکت ها و همچنین در طول رویدادها ضروری است. بنابراین حفاظت از این قطعات و کارت های شناسایی برای اطمینان از ماندگاری آنها در طول زمان ضروری است.برای این کار از نگهدارنده کارت استفاده کنید. نگهدارنده کارت, انعطاف پذیر یا سفت است. این نگهدارنده از کارت شما در برابر دست، مالش و تهاجمات خارجی مانند اشعه ماوراء بنفش و باران محافظت می کند. علاوه بر این، می توانید یک بند گردن، یک قرقره یا یک گیره به نگهدارنده کارت خود اضافه کنید.این لوازم جانبی شناسایی افراد را بهینه می کند و امنیت بهتری را تضمین می کند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up