کارت های کنترل تردد با چندین کاربری

برای هر کسب و کاری ضروری است که کارمندان, ساختمان ها و اثاثیه خود را در داخل محل کار ایمن نگه دارد. البته، شما می توانید این کار را با یک قفل و کلید قدیمی انجام دهید، اما مزایای سیستم های کارت دسترسی مدرن را ندارد. به عنوان مثال، یک در قفل و کلید معمولی تفاوتی نمی‌کند که چه کسی به ساختمان دسترسی دارد، در حالی که یک کارت کنترل تردد می‌تواند اجازه دسترسی یا عدم دسترسی به افراد خاص را به مکان های خاص بدهد.

کارت‌های دسترسی همچنین ورود افراد به ساختمان‌ها را آسان می‌کنند و می‌توانند به عنوان شناسه عکس، دسترسی کپی و موارد دیگر استفاده شوند. در این مطلب بررسی میکنیم که کارت های دسترسی دقیقا چیست, چند نوع دارد و چگونه کار می کنند؟

کارت کنترل تردد چیست؟

به زبان ساده، کارت‌های دسترسی، کارت‌های بی‌سیم هستند (یا موارد دیگر؛ انواع دیگر کنترل دسترسی را در زیر ببینید) که دسترسی به یک در یا ورودی را اعطا یا رد می‌کنند. کارت های دسترسی اغلب در ساختمان های مدارس، خوابگاه ها، ساختمان های اداری، ساختمان های دولتی، بیمارستان ها و غیره استفاده می شوند. استفاده از آنها برای طیف گسترده ای از صنایع اعمال می شود.

کارت های دسترسی اغلب به اندازه یک کارت اعتباری هستند و ممکن است به عنوان یک نشان شناسه دو برابر شوند. معمولاً افراد کارت‌های دسترسی را روی تسمه‌ها، گیره‌های نشان یا کیف پول‌ها نگه می‌دارند.

کارت کنترل تردد

کارت کنترل تردد چگونه عمل می‌کند؟

کارت کنترل تردد همانطور که از نامش بر می آید حاوی یک عامل هوشمند است که قابلیت ذخیره سازی و نگهداری اطلاعات را دارد و بر اساس نوع کارت می تواند نوار مغناطیسی، تراشه یا هولوگرام باشد. این قسمت های هوشمند کارت تردد مهمترین بخش کارت محسوب می شوند و هر یک عملکرد متفاوتی دارند و قادرند اطلاعات مختلفی را ذخیره و نگه داری کنند. به عنوان مثال در کارت مایفر که نوعی کارت غیر تماسی است، اطلاعات روی تراشه ذخیره می شوند و در کارت های مگنت تماسی بر روی نوار مغناطیسی ذخیره می شوند.

برای خواندن اطلاعات ذخیره شده روی کارت ها از دستگاه کارت خوان استفاده می شود. ریدرها در انواع گوناگونی وجود دارند و باید با نوع کارت متناسب باشند. برای خواندن اطلاعات کارت تردد مایفر باید از ریدر مایفر استفاده نمود. همچنین ریدر کارت مگنت برای خواندن اطلاعات کارت تردد مغناطیسی به کار می رود. در صورتی که کارت تردد به ریدر نزدیک شود یا درون آن کشیده شود و دستگاه تشخیص دهد که اطلاعات ذخیره شده روی کارت‌ با اطلاعات موجود مطابقت دارد، اطلاعات را تأیید نموده و درب را باز می‌ کند.

نحوه کار انواع مختلف کارت دسترسی

دو نوع اصلی کارت کنترل تردد وجود دارد:

  • کارت های بدون تماس
  • کارت های نوار مغناطیسی.

کارت‌های دسترسی بدون تماس, برای انتقال اطلاعات نیاز به تماس ندارند و زمانی کار می‌کنند که کارت دسترسی به کارت‌خوان نزدیک شود. کارتخوان های کارت های بدون تماس از شناسایی فرکانس رادیویی (RFID) برای انتشار میدان انرژی استفاده می کنند.

وقتی شخصی که از کارت استفاده می کند آن را به سمت کارتخوان نگه می دارد، کارت از میدان انرژی عبور می کند. هنگامی که این اتفاق می افتد، یک سیم مسی در داخل کارت یک تراشه (که در داخل کارت نیز وجود دارد) را تغذیه می کند که یک شماره کارت منحصر به فرد و هر داده ضروری دیگر را حمل می کند. این اطلاعات دارنده کارت را شناسایی می کند و بر اساس این اطلاعات به آنها اجازه دسترسی (یا رد) می دهد.

کارتخوان این کار را با ارسال تمام اطلاعات به سیستم کنترل دسترسی انجام می دهد. در حالی که مراحل زیادی برای اعطای یا رد دسترسی وجود دارد، این فرآیند تقریباً بلافاصله اتفاق می افتد.

کارت های دسترسی نوار مغناطیسی بدون تماس نیستند، اما استفاده از آنها بسیار آسان است. کارت دارای یک نوار مغناطیسی قابل مشاهده است که معمولاً در پشت کارت قرار دارد. هنگامی که شخصی که از کارت استفاده می کند نوار مغناطیسی را از طریق کارت خوان عبور می دهد، خواننده می تواند میدان مغناطیسی را تشخیص دهد و سپس به آن دسترسی می دهد (یا رد می کند).

تفاوت کارت های بدون تماس و کارت های نوار مغناطیسی

دو نوع اصلی کارت دسترسی بسیار شبیه به هم کار می کنند، اما هر نوع ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد و زیر مجموعه هایی از هر نوع نیز وجود دارد.

کارت های بدون تماس

کارت های کنترل تردد بدون تماس می توانند داده های بیشتری را نسبت به کارت های نوار مغناطیسی ذخیره کنند. آنها همچنین بادوام تر و کاربر پسندتر هستند. خود کارت ها اغلب از PVC یا مواد کامپوزیت ساخته می شوند. کارت های تاشو از دو تکه PVC ساخته شده اند. این باعث می شود آنها قوی تر و ضخیم تر از کارت های PVC معمولی باشند. برخی از انواع کارت را می توان بر روی آنها چاپ کرد که بسیاری از شرکت ها از آنها برای چاپ آرم و عکس کارکنان استفاده می کنند.

کارت های بدون تماس در فرکانس پایین 125 کیلوهرتز یا فرکانس بالاتر در 13.56 مگاهرتز در دسترس هستند. کارت های فرکانس بالاتر اغلب ترجیح داده می شوند زیرا می توانند رمزگذاری شوند.

علاوه بر این، کارت های بدون تماس به عنوان کارت مجاورت یا کارت هوشمند در دسترس هستند. کارت های مجاورت حافظه کمتری دارند و در نتیجه عملکرد محدودی دارند.

کارت های هوشمند حافظه بالاتری دارند و می توانند اطلاعات بیشتری را ذخیره کنند. به همین دلیل، آنها را می توان برای چیزی بیش از کنترل دسترسی استفاده کرد. آنها همچنین معمولاً برای مواردی مانند فروش و چاپ ایمن استفاده می شوند.

کارت های بدون تماس معمولاً در یکی از دو فرمت ارائه می شوند:
  • کارت های مجاورتی
  • کارت های هوشمند

هر دو کارت مجاورتی و کارت های هوشمند معمولا برای کنترل دسترسی استفاده می شوند. هر کدام حاوی تراشه های RFID هستند که قادر به نگهداری اطلاعات هستند. تفاوت اصلی بین این دو در ظرفیت حافظه و قابلیت های کاربردی آنها نهفته است. کارت های مجاورت ظرفیت حافظه کمتری دارند، بنابراین اطلاعات کمتری را می توان روی کارت کدگذاری کرد و در نتیجه عملکرد محدودی دارد.

از سوی دیگر، کارت‌های هوشمند ظرفیت حافظه بالاتری دارند، بنابراین می‌توانند اطلاعات بیشتری را در خود نگهداری کنند و بنابراین می‌توانند برای اهداف متعددی مانند کنترل دسترسی، چاپ امن، فروش بدون نقد و غیره استفاده شوند.

کارت های نوار مغناطیسی

اگرچه به اندازه کارت های بدون تماس محبوب نیست، اما امروزه از کارت های نوار مغناطیسی استفاده می شود. آنها در دو قالب موجود هستند: با اجبار کم (LoCo) و با اجبار بالا (HiCo).

کارت‌های LoCo دارای میدان مغناطیسی با شدت کمتری هستند که به این معنی است که داده‌های ذخیره شده روی آنها به راحتی با هر میدان مغناطیسی بیرونی پاک می‌شوند. به همین دلیل، کارت های LoCo اغلب برای موارد استفاده موقت مانند کلید اتاق هتل یا کارت های هدیه استفاده می شوند.

کارت های HiCo دارای میدان مغناطیسی با شدت بالاتری هستند که به این معنی است که به راحتی توسط میدان های مغناطیسی خارج پاک نمی شوند. این نوع کارت های نوار مغناطیسی عمر طولانی تری دارند و بیشتر برای کارت های دسترسی استفاده می شوند.

سایر فرمت های کنترل دسترسی

برخی از سازمان ها روش های کنترل دسترسی جایگزین را به کارت های کنترل تردد ترجیح می دهند. سایر فرمت های کنترل دسترسی ایمن عبارتند از:

کنترل دسترسی موبایل – کاربران گوشی هوشمند خود را در نزدیکی یک خواننده دارای NFC یا BLE قرار می دهند تا دسترسی داشته باشند
فوب کلید RFID – فوب ها از فناوری RFID مشابه کارت ها در قالب فوب استفاده می کنند
برچسب‌ها و نشانه‌های RFID – برچسب‌ها و توکن‌ها از فناوری RFID مشابه کارت‌ها، در قالب برچسب یا توکن استفاده می‌کنند.
مچ بندهای RFID – مچ بندها از فناوری RFID مشابه کارت ها در قالب مچ بند استفاده می کنند. مچ بند معمولاً برای رویدادهایی مانند جشنواره ها استفاده می شود.

ما در مانی کارت چاپ انواع کارت تردد پی وی سی را به صورت شخصی سازی برای شما انجام میدهیم. علاوه بر چاپ کارت های تردد ما میتوانیم انواع کارت های پی وی سی را برای شما چاپ کنیم. ما در مانی کارت کارت های عضویت, وفاداری, باشگاه مشتریان, دانشجویی, باشگاه ورزشی و … را برای شما چاپ میکنیم.

کارت کنترل تردد

کدام نوع کارت کنترل دسترسی برای شما مناسب است؟


کارت های کنترل تردد مناسب برای شرکت شما کاملاً به نیازهای فردی بستگی دارد. به عنوان مثال، باید عواملی مانند سطح خطر ساختمان خود را در نظر بگیرید، اینکه آیا کارت های موقت برای بازدیدکنندگان صادر می کنید یا کارت های دائمی برای کارکنان، و تعداد دفعات استفاده از کارت ها.

به عنوان مثال. اگر به دنبال ایمن‌ترین و بادوام‌ترین گزینه برای استفاده طولانی‌مدت منظم هستید، کارت‌های RFID و به‌ویژه کارت‌های هوشمند مانند کارت‌های هوشمند HID iClass را توصیه می‌کنیم، زیرا دوام بیشتری دارند و تکثیر آن‌ها سخت‌تر است و سطح بالاتری را ارائه می‌دهد. امنیت

توجه: صرف نظر از اینکه کدام نوع کارت کنترل دسترسی را انتخاب می کنید، باید اطمینان حاصل کنید که برند کارت ها با سیستم کنترل دسترسی فعلی شما سازگار است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انتخاب کارت های کنترل دسترسی مناسب برای شرکت خود، با شماره 021 88442854 تماس بگیرید و امروز با یکی از اعضای تیم متخصص مانی کارت صحبت کنید. تیم ما از شنبه تا 4 شنبه از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر در دسترس است و همیشه خوشحال است که به شما کمک کند. ما امیدواریم که خیلی سریع از شما خبری دریافت کنیم.

چه سازمان هایی از کارت کنترل تردد پی وی سی استفاده می‌کنند؟

تقریبا بیشتر سازمان ها نیاز به کنترل تردد کارکنان خود دارند اما برای اینکه در ذهن شما تصور بهتری نسبت به کاربردهای این کارت ها و چگونگی سفارش چاپ کارت کنترل تردد ایجاد شود، قابل ذکر است که کارت های تردد را می توان در مکان های زیر استفاده نمود :

  • پارکینگ ها (به منظور برقراری امنیت و حضور ماشین هایی که مربوط به آن شرکت یا سازمان است)
  • کلیه سازمان ها و شرکت ها
  • باشگاه های ورزشی
  • باشگاه مشتریان
  • مترو و سیستم حمل نقل

مزایای چاپ کارت کنترل تردد پی وی سی

  • برقراری نظم و امنیت به خصوص برای سازمان هایی که نوع فعالیت آنها نیاز به امنیت بیشتری داشته باشد.
  • ثبت ساعات حضور و خروج کارکنان با کارتهای کنترل تردد در حافظه سیستم های کارت خوان اطلاعات خوبی به سازمان برای میزان کارکرد کارکنان و محاسبه اضافه کاری و … در پایان ماه می دهد.
  • کارت های کنترل تردد نیز می توانند به عنوان یک نشان هویت برای کارکنان محسوب شوند که خود را متعلق به آن سازمان بدانند.
  • اطلاعات ذخیره شده در این کارت‌ها از امنیت بالایی برخوردار هستند.
  • این دسته از کارت ها قابلیت ذخیره سازی حجم‌ های متفاوتی از اطلاعات را دارند.
  • کارت ‌های تردد را می توان به آسانی و از فواصل مختلف فعال نمود.
  • امکان هک شدن این کارت ها بسیار پایین است و با وجود آن دیگر نیازی به حفظ کردن رمز ورود یا اطلاعات شخصی نیست.

کارت حافظه امن چند کاربردی:


کارت های کنترل تردد حافظه امن چند منظوره که با نام تجاری Mifare مورد استفاده قرار می گیرد دارای ویژگی های منحصر به فرد و کارآمدی می باشند. این تکنولوژی اولین بار توسط شرکت فیلیپس ارائه شد و در حال حاضر بالاترین مصرف چیپ کارت های بدون تماس را به خود اختصاص داده است. هر کارت دارای 16 بخش (Sector) مختلف و مجزا می باشد. برای دسترسی به هر بخش (Sector) می بایست رمز عبور اختصاصی آن را استفاده کرده و سپس با وارد کردن رمز عبور، تنها به اطلاعات همان بخش دسترسی حاصل می گردد. بدین ترتیب برای استفاده از اطلاعات موجود در کارت هر برنامه کاربردی که مورد بهره برداری قرار می گیرد بایستی رمز عبور را پشت سر گذاشت. این موضوع به بالا بردن ضریب ایمنی و حفاظتی کار کمک فراوانی می نماید.
همچنین از دیگر مزایای بسیار کارآمد این کارت ها، استفاده مستقل هر کدام از 16 بخش به طور همزمان از یک کارت مشترک می باشد. این بدین معناست که در یک سازمان 16 واحد مختلف به طور مثال حراست، اداری، مالی، رفاه، بانک، غذا خوری، حضور و غیاب و … به طور کاملا مستقل در بخش (Track) خود، اطلاعات را نوشته و می خواند بدین ترتیب در حالی که کارمندان تنها یک کارت به همراه خود دارند، میتوانند کاربری های مختلف و مستقل به آنها عرضه کرد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up