فن آوری کارت هوشمند چگونه به حفظ حریم خصوصی کمک می کند؟

 

فن آوری کارت هوشمند چگونه به حفظ حریم خصوصی کمک می کند؟

تکنولوژی کارت هوشمند ویژگی هایی را ارائه می دهد که می توان از آن برای ایجاد امنیت یا افزایش حفاظت از حریم خصوصی در سیستم ها استفاده کرد. در زیر در مورد برخی از این ویژگی ها و نحوه استفاده از آنها برای محافظت از حریم خصوصی صحبت شده است.

ویژگی های تکنولوژی کارت هوشمند :

احراز هویت

تکنولوژی کارت هوشمند PVC مکانیزم هایی برای تأیید اعتبار دیگران که می خواهند به کارت یا دستگاهی دسترسی داشته باشند، فراهم می کند. این مکانیزم ها می توانند برای تأیید اعتبار کاربران ، دستگاه ها یا برنامه هایی که می خواهند از داده های موجود در تراشه کارت پی وی سی یا ابزارها استفاده کنند ، به کار گرفته شود. این ویژگی ها می تواند توسط یک سیستم برای محافظت از حریم خصوصی مورد استفاده قرار گیرد. برای مثال، اطمینان حاصل کنید که یک درخواست بانکی تا قبل از دسترسی به اطلاعات مالی یا عملکرد کارت تأیید شده است.


ذخیره سازی ایمن داده ها

فناوری کارت هوشمند ، وسیله ذخیره سازی ایمن داده ها روی کارت یا ابزارها را فراهم می کند. این اطلاعات تنها از طریق سیستم عامل های هوشمند توسط افرادی که دارای مجوز دسترسی مناسب هستند قابل دسترسی است. به عبارتی می توان از این ویژگی در یک سیستم برای افزایش حریم خصوصی استفاده نمود. برای مثال می توان به عنوان یک پایگاه مرکزی داده از آن استفاده کرد و اطلاعات شخصی کاربر را روی کارت پی وی سی هوشمند وی ذخیره نمود.


رمزگذاری

تکنولوژی کارت هوشمند پی وی سی می تواند یک مجموعه قوی از قابلیت های رمزگذاری نظیر ایجاد کلید رمز، ذخیره سازی رمزهای امن و امضای دیجیتال را فراهم کند. این قابلیت ها می تواند توسط یک سیستم برای محافظت از حریم خصوصی در چندین روش استفاده شود. به عنوان مثال سیستم مبتنی بر فناوری کارتهای هوشمند می تواند یک امضای دیجیتالی برای محتوا در یک ایمیل ایجاد کند، که وسیله ای برای تأیید صحت ایمیل است. این فناری پیام ایمیل را از دستکاری محافظت می کند و گیرنده ایمیل با اطمینان از جایی که ارسال شده آن را دریافت می کند. در حقیقت امضای یک کارت هوشمند برای مبدأ و مقصد امضاء اعتبار می آفریند.

تکنولوژی کارت هوشمند می تواند ارتباطی امن میان کارت و دستگاه کارتخوان را فراهم کند. این ویژگی در مفهوم پروتکل های امنیتی که در بسیاری از شبکه ها استفاده می شود ، این قابلیت را به کارت های هوشمند و دستگاه ها می دهد که ارسال و دریافت داده ها را به شیوه ای امن و خصوصی انجام دهند. این قابلیت می تواند توسط یک سیستم جهت افزایش حریم خصوصی انجام مورد استفاده قرار گیرد. با اطمینان از اینکه داده های ارسال شده جعل یا دستکاری نمی شوند.


بیومتریک

تکنولوژی کارت هوشمند می تواند مکانیسم هایی برای ایمن سازی قالب های بیومتریک و انجام توابع تطبیق بیومتریک باشد. این ویژگی ها می توانند برای بهبود حریم خصوصی در سیستم هایی که از بیومتریک استفاده می کنند استفاده شود. به عنوان مثال ذخیره سازی الگوهای اثر انگشت بر روی یک کارت هوشمند یا دستگاه به جای یک پایگاه داده مرکزی، می تواند راه موثری برای افزایش حریم خصوصی در سیستم یک سیستم ورودی باشد که از بیومتریک اثر انگشت به عنوان یک شناسه تک ثبت نام استفاده می کند.


یک کارت هوشمند ، یک دستگاه شخصی و قابل حمل است.  کارت پلاستیکی هوشمند اغلب شخصی می شود و حتی اتصال قوی تر به دارنده کارت را فراهم می کند. این ویژگی ها، در حالی که تا حدودی واضح است، می توانند توسط سیستم ها برای افزایش حریم خصوصی ، قابل استفاده باشند. به عنوان مثال یک برنامه مراقبت بهداشتی ممکن است بخواهد اطلاعات نسخه تجویزی دارو را بر روی کارت به جای فرم کاغذی ذخیره کند تا دقت و حریم خصوصی نسخه های بیمار را بهبود بخشد. فن آوری کارت هوشمند نیز به سایر دستگاه های قابل حمل شخصی مانند تلفن های همراه و دستگاه های USB ساخته شده است.
گواهینامه ها بسیاری از کارت های هوشمند و دستگاه های امروز گواهی شده اند که آنها با استانداردهای امنیتی صنعت مطابقت دارند. آنها تنها پس از تکمیل تست دقیق و معیارهای ارزیابی توسط گواهینامه های مستقل، این گواهینامه ها را دریافت می کنند. این گواهینامه ها سیستم ها را از حصول اطمینان از امنیت و خصوصیات و کارکرد های سخت افزار و نرم افزار کارت هوشمند به عنوان مشخص و در نظر گرفته استفاده می کنند.

 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up