نحوه درج اطلاعات و رمز گذاری در کارت های شناسایی

چاپ کارت های شناسایی امروزه به یک کار ضروری در اکثر شرکت ها و سازمان ها تبدیل شده است. از این کارت ها برای حفظ امنیت کارکنان و کنترل دسترسی ها استفاده میشود. اگر قصد چاپ کارت های شناسایی با چاپگر های کارت را دارید حتما برای شما سوال پیش آمده که نحوه درج اطلاعات و رمزگذاری در کارت های شناسایی در این چاپگر ها چگونه است. برای پاسخ به این سوال ابتدا باید ببینید که چه اطلاعاتی را میخواهید در کارت درج کنید. از این اطلاعات کدام را میخواهید در معرض دید همه باشد و کدام اطلاعات به صورت کدگذاری در کارت قرار بگیرد.

چه اطلاعاتی را باید در کارت شناسایی خود قرار دهم؟

قبل از طراحی و چاپ کارت شناسایی پی وی سی، مهم است که اطلاعاتی را که روی کارت قرار داده می شود فهرست کنید. طراحی کارت باید حول این داده ها بچرخد. ممکن است قرار دادن عکس و نام کارمند بر روی نشان شناسایی بدیهی باشد، اما چه اطلاعات دیگری را باید در نظر بگیرید؟

محتوا یا داده بیشتر همیشه بهتر نیست. یک کارت به هم ریخته به راحتی قابل احراز هویت نیست. اطلاعات «اضافی» را فقط برای پر کردن فضا روی کارت قرار ندهید. همچنین، شما باید مسائل امنیتی را در نظر بگیرید. در صورت گم شدن یا دزدیده شدن کارت، مطمئن شوید که هیچ اطلاعاتی در کارت وجود ندارد که بتواند امنیت شرکت شما را به خطر بیندازد. برای کمک به تصمیم گیری در مورد اینکه کدام بخش از اطلاعات در کارت شناسایی شما قرار گیرد، امروز با یک مشاور حرفه ای چاپ کارت به شماره 02188442854 تماس بگیرید. ما عاشق کمک به مشتریان خود هستیم!

ایده های محتوای کارت شناسایی

در اینجا لیستی از ایده ها وجود دارد که شما را در مورد اینکه چه اطلاعاتی می تواند در جلو یا پشت کارت های شناسایی شما باشد فکر کنید:

چاپ کارت شناسایی پی وی سی گمرک

اطلاعات کارت شناسایی
آرم شرکت
اطلاعات تماس شرکت
نام دارنده کارت
عکس دارنده کارت
امضای دارنده کارت
اثر انگشت دارنده کارت
عنوان دارنده کارت (مانند دانشجو، عضو اولویت یا مدیر فروش)
شماره شناسه کارمند، دانشجو یا مشتری
تاریخ صدور و/یا انقضا
بارکد
HoloMark Seal (یا سایر نشانگرهای رمزگذاری کارت شناسایی)
سطح دسترسی امنیتی
اطلاعات شناسایی (مانند قد، وزن، رنگ چشم و جنسیت)
نحوه بازگشت کارت مقفودی
نحوه جایگزینی کارت مقفودی
سلب مسئولیت و اطلاعات دارایی
مسئولیت های دارنده کارت

چه اطلاعاتی باید در جلوی کارت شناسایی شما درج شود؟

طراحی کارت شناسایی جزء مهمی از سیستم کنترل دسترسی هر کسب و کاری است. جلوی کارت باید به وضوح نام دارنده کارت، عنوان شغلی و عکس، همراه با لوگوی شرکت نمایش داده شود تا به راحتی افراد مجاز در محل را شناسایی کنید. شناسه ای مانند شماره شناسه یا نقش شغلی را می توان به راحتی با چاپگرهای کارت شناسایی اضافه کرد، همراه با افزودن سایر ویژگی ها مانند تاریخ انقضا که برای اطمینان از اینکه کارت ها الزامات قانونی را برآورده می کنند و معتبر می مانند. اطمینان از اینکه این اجزا به درستی چاپ شده اند، تضمین می کند که کارت شناسایی شما برای محدود کردن دسترسی و محافظت از کارکنان و دارایی ها به طور موثر کار می کند.

چه چیزی در پشت کارت های شناسایی نیاز دارید؟

نوار مغناطیسی، بارکد, آدرس و … میتواند در پشت کارت قرار بگیرد. هنگام طراحی کارت شناسایی، داشتن لیستی از اطلاعاتی که پشت کارت قرار می‌گیرد بسیار مهم است. طراحی کارت باید حول این داده ها بچرخد. اغلب افراد تمایل دارند تمام وقت و توجه خود را روی قسمت جلوی کارت متمرکز کنند. آنها سعی میکنند تا تمام جزئیاتی که می توانند را در جلو کارت جای بدهند، در حالی که سعی می کنند آن را تمیز و حرفه ای نگه دارند. نادیده گرفتن فضای ارزشمند موجود در پشت کارت شناسایی آسان است! اما شما میتوانید قسمتی از جزئیات هم در پشت کارت قرار بدهید.

از پشت کارت های شناسایی معمولا کمتر استفاده میشود, اما این کار لزومی ندارد. با یک کارت دو طرفه، می‌توانید جزئیات مهمی را در پشت قرار دهید که ممکن است در قسمت جلوی کارت شما قرار نگیرد یا از چیدمان آن کم کند. ممکن است قرار دادن عکس و نام کارمند بر روی نشان شناسایی و در جلو کارت بدیهی به نظر برسد، اما چه اطلاعات دیگری را باید در نظر بگیرید؟ (مثلا رمزگذاری کارت شناسایی ) در اینجا چند ایده وجود دارد که به شما کمک می کند تصمیم بگیرید چه چیزی را در پشت کارت شناسایی قرار دهید:

اطلاعات اضافی دارنده کارت

اغلب اطلاعاتی وجود دارد که نمی توانند در جلوی کارت قرار بگیرند، مانند تاریخ سالگرد کارمند، تاریخ تولد، اطلاعات تماس و غیره. این نوع اطلاعات را می توان به جای درهم ریختن جلوی کارت، به پشت فرستاد. به عنوان مثال، با کارت شناسایی پلیس، باید اطلاعات جمعیتی را درج کنید. معمولا این را می توان در پشت کارت همراه با سلب مسئولیت قانونی و آدرس بازگشت قرار داد.

تکثیر دیتا های جلو کارت

ممکن است برای شما مناسب‌تر باشد که قسمت جلویی به پشت کپی شود. این معمولاً زمانی مفید است که اطلاعات زیادی ندارید. این شما را از دردسر چرخاندن کارت در هر جهت نجات می دهد. در عوض، اطلاعات مهم کارمند همیشه قابل مشاهده است.

سلب مسئولیت

همچنین می توانید یک سلب مسئولیت مانند اطلاعات دارایی و مسئولیت های دارنده کارت اضافه کنید. به عنوان مثال، شناسه دانشجویی ممکن است دارای یک سلب مسئولیت باشد که به شرح زیر است:

«این کارت شناسه رسمی مدرسه دانشگاه شما است و باید همیشه همراه داشته باشید. این دارایی مدرسه XYZ است و سیاست ها و مقررات دانشگاه بر استفاده از آن حاکم است. این کارت قابل انتقال نیست. دانشگاه هیچ مسئولیتی در قبال خسارت یا هزینه های ناشی از مفقود شدن، سرقت یا سوء استفاده از این کارت ندارد. در صورت مفقود شدن، آسیب دیدن یا دزدیده شدن این کارت، هزینه جایگزینی دریافت می شود. در صورت یافتن، لطفاً کارت را به خدمات کارت برگردانید.»

برنامه یا تقویم

ایده عالی دیگر این است که رویدادهای آینده، فروش ها، فعالیت ها، تعطیلات و غیره را فهرست کنید. به عنوان مثال، اگر یک برنامه پاداش ارائه می دهید، می توانید الزامات برنامه، اطلاعات تماس و تاریخ انقضا را در پشت کارت های شناسایی چاپ کنید.

اطلاعات کارت مقفودی

برای هر شرکتی، توصیه می‌شود که آدرس «اگر پیدا شد» را در پشت کارت شناسایی قرار دهید. به این ترتیب اگر هر یک از کارمندان کارت شناسایی خود را گم کنند، می توان آن را مسترد کرد. باید به وضوح نحوه بازگشت کارت گم شده را ذکر کنید. به عنوان مثال: اگر پیدا شد، لطفاً به تهران، خیابان شهید مطهری، خیابان ترکمنستان، کوچه نارنج، پلاک ۹، طبقه سوم (شرکت مانی کارت) بازگردانید.

دستورالعمل های ایمنی

اضافه کردن دستورالعمل‌های ایمنی/آتش نشانی در پشت کارت‌های شناسایی را در نظر بگیرید. این می تواند شامل اطلاعاتی در مورد روش های تخلیه اضطراری، قوانین ایمنی محل کار، شماره تماس اضطراری، خطوط کمک و دستورالعمل های ویژه قابل اجرا در صورت وقوع بلایای طبیعی باشد. ایده دیگر چاپ نقشه تخلیه اضطراری در پشت کارت است. همچنین می توانید کدهای ورود سریع را روی کارت خود اضافه کنید.

اثر انگشت، بارکد، و کدهای QR

همچنین می‌توانید یک کد QR، بارکد و/یا اثر انگشت در پشت کارت‌ها به منظور رمزگذاری کارت شناسایی قرار دهید. به این ترتیب، کاربران می توانند از کارت خود برای دسترسی به داده ها و حتی باز کردن قفل درها استفاده کنند. قرار دادن تمام این اطلاعات در پشت به طراح این امکان را می دهد که یک کارت شناسایی زیبا بدون بارکدها و اثر انگشت در جلو ایجاد کند.

در اینجا مزیت دیگری برای قرار دادن این اطلاعات روی کارت وجود دارد: وقتی هویت شخصی مورد سوال است، افزودن یک کپی از امضای کارمند مجاز یا اثر انگشت در پشت کارت به شناسایی یک شناسه تقلبی یا بازدیدکنندگان غیرمجاز کمک می کند.

نکات نگهداری از کارت توسط کارمند

دستورالعمل های پشت کارت شناسایی شما ممکن است حاوی نکاتی در مورد نحوه ایمن نگه داشتن کارت باشد. به عنوان مثال، می توانید دستورالعمل های زیر را چاپ کنید:

  • برچسب یا موارد دیگر را روی کارت شناسایی خود نچسبانید.
  • کارت خود را خم نکنید یا آن را سوراخ نکنید.
  • کارت خود را در یک آستین محافظ یا کیف پول نگهداری کنید.
  • کارت خود را با کلید یا سایر مواردی که ممکن است آن را خراش دهند، نگهداری نکنید.

بیانیه ماموریت و چشم انداز

یک ایده خلاقانه این است که ماموریت و بیانیه چشم انداز شرکت خود را در پشت کارت خود قرار دهید. این کار به کارمندان شما امکان می دهد تا ارزش ها و اهداف اصلی شرکت شما را به طور مداوم یادآور شوند.

هنوز مطمئن نیستید که در یک یا هر دو طرف کارت چاپ خواهید کرد؟ جای نگرانی نیست! با متخصصین مانی کارت تماس بگیرید تا در مورد وضعیت خود صحبت کنید. چاپ سیاه و سفید پشت کارت شناسایی هزینه کمی برای شما دارد . در مورد آنچه در پشت می خواهید با ما صحبت کنید و ما به شما اطلاع خواهیم داد که چه چیزی کارساز است.

بنر چاپ کارت شناسایی شماره 2

چگونه به کارت ورود اطلاعات کنیم؟

برای ورود اطلاعات به کارت 2 راه وجود دارد. راه حل اول این است که با ورد یا اکسل و یا فوتوشاپ دونه به دونه اطلاعات را وارد کنید. راه دوم این ایت که از یک نرم افزار چاپ کارت کمک بگیرید. دیتا ها را به نرم افزار بدهید تا به صورت خودکار این دیتا ها روی کارت قرار بگیرد. ما راه دوم را به شما پیشنهاد میکنیم. در این روش امکان اشتباه کمتر است و سرعت بیشتری را دارد.

برای ورود اطلاعات از طریق نرم افزار باید به آموزش خاص خود نرم افزاری که استفاده میکنید, مراجعه کنید. مثلا اگر از Asure-ID استفاده میکنید به آموزش ورود اطلاعات Asure-ID مراجعه کنید. ورود اطلاعات از طریق ورد و اکسل را در ادامه توضیح میدهیم.

ورود اطلاعات از طریق ورد و اکسل

برای شروع کار باید مایکروسافت آفیس (ورد و اکسل) در کامپیوتر شما نصب باشد. در این مطلب میخواهیم به همراه هم یک کارت کتابخانه ایجاد کنیم.

  1. یک صفحه اکسل با ستون های زیر ایجاد کنید:
    نام، نام خانوادگی، شماره کارت کتابخانه و شماره پین
  2. Microsoft Word را باز کنید، روی Mailings > Start Mail Merge > Labels کلیک کنید
  3. فروشندگان برچسب (ما از Avery US Letter استفاده می کنیم)، برچسب محصول شماره 5263 را 2 اینچ 4 اینچ انتخاب کنید > OK
    ما این را انتخاب کردیم زیرا یک سند به اندازه کارت ویزیت 2 اینچ در 4 اینچ تولید می کند. اگر اندازه دیگری را ترجیح می دهید، می توانید فروشنده برچسب یا شماره محصول دیگری را انتخاب کنید.
  4. روی Start Mail Merge > Step by Step Mail Merge Wizard کلیک کنید.

در فرآیند Mail Merge شش مرحله وجود دارد.

  1. Wizard را روی “Labels” نگه دارید> روی Next کلیک کنید.
  2. در Starting Document «استفاده از سند فعلی» را انتخاب کنید > روی Next کلیک کنید.
  3. در Select recipients «استفاده از فهرست موجود» را انتخاب کنید > روی «مرور» کلیک کنید. به سند اکسل مورد نظر بروید. ان را انتخاب کنید. روی Next کلیک کنید.
  4. الف) در قسمت مرتب کردن برچسب ها, «موارد بیشتر» را انتخاب کنید. > لیستی از عناوین ستون ها (نام، نام خانوادگی، شماره کارت کتابخانه، شماره پین) را مشاهده خواهید کرد. روی هر فیلد کلیک کنید و درج را انتخاب کنید تا هر 4 مورد به سند اضافه شوند > پنجره را ببندید.
    ب) در این زمان می توانید فونت، فاصله، اندازه فونت و موارد دیگر را تغییر دهید. شما همچنین می توانید یک آرم مدرسه،URL OverDrive و تغییرات طراحی اضافی خود را اضافه کنید (به عنوان مثال، برخی مدارس رنگ پس‌زمینه را تغییر می‌دهند.)
    ما طرحی مشابه الگوی زیر را پیشنهاد می کنیم:
    نام (فاصله) نام خانوادگی
    [لوگوی مدرسه]شماره کارت کتابخانه
    شماره پین
    [نشانی اینترنتی OverDrive مدرسه]

    ج) هنگامی که از چیدمان کارت اول راضی بودید، گزینه Update all labels را انتخاب کنید تا قالب بندی در کارت کپی شود.
  5. بعدی را بزنید: برچسب‌های خود را پیش‌نمایش کنید > بعدی: ادغام را کامل کنید.
  6. روی چاپ یا ویرایش برچسب‌های فردی کلیک کنید. هر کدام که ترجیح می‌دهید انتخاب کنید:
    آ. چاپ: باید مستقیماً در چاپگر شما چاپ شود.
    ب برچسب‌های فردی را ویرایش کنید: ادغام ایمیل شما در یک سند Word جدید ذخیره می‌شود.

چگونه کارت شناسایی خود را رمزگذاری کنیم؟

نحوه رمزگذاری کارت شناسایی با توجه به نوع کارت ها متفاوت است. به 5 نوع کارت ( ENCODED ID , Barcode ID , Magentic ID , Proximity ID , Smart Id ) تقسیم میشود.

کارت شناسایی

کارت های شناسایی رمزگذاری شده (Encoded ID Cards) 

 این کارت های شناسایی برای نگهداری اطلاعات و اشتراک گذاری انها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کارت‌ها علاوه بر عملکرد معمول خود برای شناسایی، بستری مناسب برای ارایه خدماتی نظیر کارت‌های تخفیف و نیز کارت‌ های تردد را فراهم می سازد.

کارت های شناسایی بارکد (Barcode ID Cards)

 چاپ و رمز‌گذاری با استفاده از بارکد به نرم‌ افزار و تجهیزات ویژه‌ای نیاز ندارد و با اکثر پرینترها قابل اجرا است. رمزگذاری با بارکد از روشهای رایج و متداول می باشد. چندین نوع بارکد وجود دارد که از انواع معمول ان می‌توان به بارکد تک بعدی و بارکد دوبعدی یا QR اشاره کرد.

کارت های شناسایی مغنازیسی (Magnetic Stripe ID Cards)

از انواع پرکاربرد کارت‌های شناسایی است که برای کارت‌های عضویت، ورود و خروج هتل‌ها و نیز پرداخت‌های اعتباری استفاده می گردد. برای رمزگذاری و درج اطلاعات در کارت‌های شناسایی مغناطیسی به یک پرینتر با قابلیت رمزگذاری کارت‌های مغناطیسی، نرم افزاری که اطلاعات را رمز‌گذاری کند و نیز یک کارتخوان نوار مغناطیسی مورد نیاز است.

کارت‌های مجاورتی (Proximity ID Cards) 

با عنوان کارت‌های کنترل دسترسی شناخته می شوند. از این کارت‌ها به عنوان کارت‌های کلید دیجیتالی برای باز و بسته کردن درب‌ها استفاده می شود. این کارت‌ها باید از تامین کنندگان معتبر تهیه گردد زیرا هرگونه سهل انگاری می‌ تواند باعث کلاهبرداری و سرقت با استفاده از کپی کارت‌ها گردد.

کارت های شناسایی هوشمند ( Smart ID Cards)

کارت های شناسایی هوشمند اصطلاحی عمومی برای کارت‌هایی است که از روشهای رمزگذاری پیشرفته استفاده می‌کنند. برای استفاده از این کارت‌ها نیاز به پرینتر با ماژول رمزگذاری و نیز نرم افزار متناسب است. برای چاپ بر روی کارت‌های شناسایی هوشمند باید از پرینترهای Reverse Transfer printers استفاده کرد. کارت‌های هوشمند سطح ناهمواری دارند و به هد پرینترهای چاپ تصعید Dye Sublimation Dricect printer ممکن است اسیب بزنند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up