چاپ اطلاعات متغیر روی کارت PVC

اطلاعات متغیر کارت pvc را چگونه چاپ کنیم؟ این کار یک اقدام کاملاً تخصصی محسوب می‌شود و از عهده هر فرد یا مجموعه‌ای بر نمی‌آید. پس برای انجام بهینه این فرایند باید حتماً به چاپخانه‌های معتبر و با تجربه در سراسر کشور مراجعه کنید. در این مراکز مراحل چاپ اطلاعات متغیر کارت با سرعت بالایی انجام می‌شود و از کیفیت آن نیز اطمینان خاطر کافی خواهید داشت. چاپ کارت pvc با اطلاعات متغیر مد نظر شما می‌توانند با رنگ‌های مختلف طلایی، نقره‌ای، مشکی، سفید و…. بر روی کارت پی وی سی چاپ شوند.

در این مقاله به ارائه مطالبی در این زمینه خواهیم پرداخت و به این پرسش پاسخ خواهیم داد که کارت‌های دارای اطلاعات متغیر کدام کارت‌ها هستند و چه نوع اطلاعاتی بر روی آن‌ها چاپ می‌شود. پس اگر شما هم به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید با ما همراه باشید.

نمونه چاپ اطلاعات متغیر روی کارت pvc

کارت‌های دارای اطلاعات متغیر کدامند؟

از جمله محبوب‌ترین و پراستفاده‌­ترین این محصولات می‌توان به کارت‌های بانکی, کارت‌های هدیه، کارت تخفیف، کارت ویزیت، کارت باشگاه مشتریان اشاره کرد. همچنین می‌توان کارت‌هایی را نام برد که اطلاعات هویتی را در برمی‌گیرد و شامل انواع کارت شناسایی، کارت پرسنلی، کارت حضور و غیاب و….. است.

شاید شما هم تا کنون با عبارت کارت دارای اطلاعات متغیر روبرو شده باشید اما به درستی ندانید که منظور از آن چیست. کارت‌های دارای اطلاعات متغیر در واقع یک نوع کارت از جنس پلاستیک هستند که آن ها را با استفاده از ماده پی ‌وی ‌سی و یا پلی وینیل کلراید می‌سازند. این محصولات از دوام و مقاومت بالایی برخوردار شده و انعطاف پذیری قابل توجهی هم دارند. ویژگی دیگر این کارت‌ها قابلیت شکل پذیری است.

چاپ اطلاعات متغیر روی کارت کانون وکلا

در حال حاضر کارت‌های دارای اطلاعات متغیر در انواع مختلفی طراحی می‌شوند و موارد کاربرد و مصارف آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. در حقیقت صاحبان هر کسب و کاری می‌توانند متناسب با نیازها و شرایط خود نوع خاصی از این محصولات را طراحی و چاپ کنند.

کارت‌های دارای اطلاعات متغیر pvc در ابعاد استاندارد کارت pvc یعنی CR_80 طراحی می‌شوند. ضخامت این کارت ها در حدود ۷۶۰، ۵۰۰ و یا ۳۰۰ میکرون است. در حالت معمول دو طرف این کارت‌ها از لایه‌ای لمینت تشکیل می‌شود و امکان چاپ آن‌ها با پرینتر کارت وجود دارد. این نوع کارت‌ها بر اساس نوع اطلاعاتی که بر روی آن‌ها حک می‌شوند از یکدیگر متمایز می‌گردند و بسیاری از آن‌ها جنبه تبلیغاتی دارند.

چه اطلاعات متغیری روی کارت‌های pvc باید چاپ کنیم؟

چاپ اطلاعات متغیر کارت را می‌توان یک نوع فناوری چاپ دیجیتال مدرن به شمار آورد که امکان شخصی سازی قطعات چاپی بر روی کارت پی‌وی‌سی را فراهم می‌سازد. شما می‌توانید اسامی یعنی نام و نام خانوادگی، پیام‌ها، تصاویر و عکس‌ها، لوگوها، کد پرسنلی، کد عضویت، کیوارکد و….. را بر روی کارت‌های پی‌وی‌سی چاپ کنید. در واقع نیازهای متفاوت شما و کسب و کارتان هستند که تعیین می‌کنند بر روی کارت pvc چه اطلاعات متغیری را چاپ کنید. اما به طور کلی اطلاعاتی مانند نام‌ها و تصاویر، کدهای کیو آر، url‌ها، لوگو، برچسب‌ها و رنگ‌ها، پیشنهادات ویژه، سابقه خرید و….. امکان چاپ شدن بر روی کارت پی‌ وی‌ سی را دارند.

نمونه کارت خام  دانشجویی بدون اطلاعات متغیر

پرینتر مناسب چاپ اطلاعات متغیر روی کارت چیست؟

انتخاب دستگاه چاپ کارت pvc مناسب برای چاپ اطلاعات متغیر کارت اهمیت بسیار زیادی دارد و نتیجه نهایی چاپ و کیفیت کار تا حدود زیادی به این عامل بستگی دارد. حواستان به این نکته هم باشد که برای چاپ اطلاعات متغیر کارت باید از به‌روزترین و با کیفیت‌ترین تجهیزات استفاده شود تا نتیجه به دست آمده مطلوب بوده و مناسب به نظر برسد.

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که پرینتر مناسب چاپ اطلاعات متغیر کارت pvc پرینتر هایتی HITI CS200 است که امکان چاپ دورو را دارد و به شما کمک می‌کند تا عملیات چاپ را بر روی کارت‌های pvc با کیفیت بسیار بالایی به سرانجام برسانید.

این محصول امکان طراحی برجسته اطلاعات متغیر روی کارت را فراهم ساخته و موتور آن سرعت بالایی دارد. یکی از مهمترین ویژگی‌های این دستگاه چاپ در اختیار داشتن ماژول‌های رمزگذاری با طیفی وسیع و گسترده است. این پرینتر هایتی از بدنه کم حجم و وزنی سبک برخوردار شده و سر و صدای بسیار کمی هم تولید می‌کند.

پرینتر هایتی CS200 از قابلیت تنظیمات دقیق برای چاپ برخوردار می‌باشد و می‌توانید از طریق آن به کنترل و تنظیم درجه حرارت و سرعت چاپ دست بزنید تا به چاپ‌های بهتری دست پیدا کنید. این پرینتر در بانک ها و دفاتر پیشخوان برای چاپ اطلاعات متغیر صاحب کارت استفاده می‌شود.

مراحل چاپ اطلاعات متغیر با فتوشاپ چیست؟

برای چاپ اطلاعات متغیر کارت با استفاده از نرم‌ افزار فتوشاپ باید در ابتدا به تنظیم این برنامه دست بزنید. برای اجرای این فرایند در گام اول باز کردن یک سند ضرورت و اهمیت دارد. سایز این سند باید در محدوده ۸.۹ در ۵.۷ سانتی‌ متر تنظیم شوند. در واقع چاپ اطلاعات متغیر یک شخصی سازی کارت pvc به حساب می‌آید.

از آنجایی که کارت‌های پی‌ وی‌ سی دارای ابعاد ۸.۵ در ۵.۳ سانتی‌ متر هستند پس در هنگام برش کارت، بخشی از لبه‌ها حذف خواهد شد. رزولوشن را نیز باید بر روی عدد ۳۰۰ تنظیم کرده و اگر می‌خواهید چاپ دیجیتال با مد رنگی داشته باشید آن را بر روی گزینه rgb تنظیم کنید.

اما برای چاپ افست بهتر است مد رنگی cmyk انتخاب شود. پس از ایجاد سند باید ۲ میلیمتر اطراف آن را انتخاب کرده و کارت را درون این منطقه طراحی کنید. حواستان باشد که نوشته‌ها و اطلاعات متغیر کارت مورد نظرتان را بر روی خطوط راهنمای اطراف قرار ندهید تا در فرایند برش از بین نروند. در این مرحله اطلاعات متغیر را باید به صورت دستی روی کارت ها قرار بدهید.

انواع کارت شناسایی با اطلاعات متغیر

مراحل چاپ اطلاعات متغیر با نرم‌ افزار صدور کارت چیست؟

در این بخش مراحل چاپ اطلاعات متغیر کارت پرسنلی با نرم‌ افزار صدور کارت را بررسی خواهیم کرد. همان‌طور که می‌دانید چاپ کارت pvc در مجموعه‌هایی مانند دستگاه‌های دولتی و خصوصی، شرکت‌ها و بانک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و برای بسیاری از این سازمان‌ها فرایند چاپ اطلاعات متغیر کارت ضرورت و اهمیت دارد.

کارت‌ها از اطلاعات متغیر زیادی به وجود آمده‌اند و باید کیفیت تصاویرشان نیز حفظ شود. به همین دلیل نرم‌افزارهایی به وجود آمده‌اند که می‌توانند این فرایند را تسریع و تسهیل گردانند. این نرم‌افزار ها دیگر نیازی به ورود اطلاعات به صورت دستی ندارند زیرا می‌توانند به یک دیتابیس وصل بشوند. با اتصال به دیتابیس ورود اطلاعات به کارت ها برای چاپ اتوماتیک می‌شود و خطای انسانی در چاپ اطلاعات متغیر کارت pvc کم تر می‌شود.

معرفی یک نرم‌افزار چاپ اطلاعات متغیر روی کارت

یکی از این نرم‌افزارها نرم‌ افزار چاپ و صدور کارت پرسو است که به دلیل داشتن چند ویژگی محبوب بوده و طرفداران بسیار زیادی هم دارد. از مهمترین ویژگی‌های این برنامه می‌توان به رابط کاربری ساده آن اشاره کرد که کمک می‌کند تا فرایند چاپ اطلاعات متغیر کارت پی‌ وی‌ سی به راحت‌ترین شکل ممکن و با صرف مدت زمانی کوتاه به سرانجام برسد. این نرم‌افزار علاوه بر سادگی، امکانات کاملی برای طراحی و چاپ اطلاعات متغیر کارت پی‌ وی‌ سی دارد.

با کمک این برنامه می‌توانید تمامی امور مربوط به تولید کارت مانند طراحی، چاپ و کد کردن را به سرانجام برسانید. از دیگر ویژگی‌های این برنامه می‌توان به پشتیبانی رایگان فنی آن اشاره کرد و یا توسعه و ارتقای مداوم را نام برد.

مراحل چاپ اطلاعات متغیر کارت با این نرم‌افزار به این ترتیب است که در ابتدا باید تصویر اصلی کارت به عنوان بک گراند و یا پس زمینه تنظیم شود. سپس اطلاعات متغیر مد نظرتان باید روی کارت پرسنلی قرار بگیرند. در اولین گام باید بر روی گزینه اتصال به دیتابیس کلیکی انجام بدهید و درایور فایل اکسل خود را انتخاب کنید.

سپس موارد و اطلاعات روی کارت پرسنلی را انتخاب کرده و اطلاعات مورد نظرتان را روی کارت قرار دهید. اگر تمایل دارید عکس پرسنلی را نیز روی کارت شناسایی جای دهید باید نام آن عکس با اطلاعات یکی از ستون‌های اکسل مشابهت داشته باشد.

پس از آن ستون مورد نظر انتخاب شده و آدرس فایل تصویر را به نرم‌افزار می‌دهند. در پایان این فرایند کمک گرفتن از گزینه رفرش refresh کفایت می‌کند و عکس‌ها و تصاویر آماده جای گرفتن بر روی کارت شناسایی هستند.

حتما بخوانید: معرفی انواع نرم افزار پرینتر چاپ کارت

چاپ اطلاعات متغیر روی کارت بانکی PVC چگونه انجام می‌شود؟

کارت‌های بانکی ابتدا به صورت انبوه بدون اطلاعات متغیر چاپ می‌شوند. سپس اطلاعات متغیر در محل برای صاحب کارت چاپ می‌شود. بر روی این کارت‌ها اطلاعاتی مانند نام مشتری، نام صادر کننده، شماره کارت و….. چاپ می‌شود. در پشت این کارت ها یک نوار مغناطیسی وجود دارد به دستگاه‌های دیگر این توان و امکان را می‌دهد تا به آن اطلاعات دسترسی پیدا کنند.

نمونه چاپ کارت بانکی با اطلاعات متغیر

کارت‌های پی‌ وی‌ سی بانکی دو دسته اصلی ساده و هوشمند داشته و کارت‌های هوشمند خود در انواع تماسی و غیرتماسی تولید می‌شوند.کارت‌های بانکی در دسته کارت‌های تماسی جای می‌گیرند. چراکه باید روی دستگاه کارتخوان کشیده شوند. به همین دلیل و به لحاظ اینکه این کارت‌ها بارها و بارها در طول یک روز در دستگاه‌های کارتخوان و یا عابر بانک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند پس کیفیت چاپ و کارت خام در آن‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد.

برای چاپ اطلاعات متغیر کارت پی‌ وی‌ سی می‌توانند طرح ثابت کارت را در چاپخانه و به شکل سینگل و یا لمینتی به چاپ برسانند. در صورتی که این فرایند به صورت سینگل به سرانجام برسد امکان خالی گذاشتن محل فیلد متغیرها و اطلاعات مورد نظر وجود دارد. در حالی که در چاپ لمینتی که در بیشتر موارد برای کارت‌های بانکی پی‌وی‌سی مورد استفاده قرار می‌گیرد، نیازی به جای گذاری یک کادر سفید رنگ نبوده و امکان چاپ مجدد در هر ناحیه از کارت وجود دارد. سپس با مراجعه فرد به بانک اطلاعات متغیر می‌توانند به صورت برجسته و یا به صورت چاپی بر روی کارت‌های pvc چاپ بشوند و برای انجام این کار از پرینترهای دیجیتال و یا کارت پرینتر ها استفاده شود.

معرفی بهترین چاپخانه چاپ اطلاعات متغیر روی کارت

شاید چاپ اطلاعات متغیر روی کارت pvc ساده به نظر برسد اما برای کسانی که تا به حال اطلاعات متغیر را چاپ نکرده اند مخصوصا در حجم بالای چاپ, بسیار سخت و طاقت فرسا است. برای این کار شما به یک پرینتر کارت, مواد مصرفی پرینتر, دوربین عکاسی, نرم افزار چاپ کارت و … نیاز دارید. هزینه و نیروی کار انسانی برای این کار مورد نیاز است. اگر شما وقت و هزینه این کار را ندارید و حجم چاپ کارت شما زیاد نیست, بهتر است به جای تهیه پرینتر کارت از چاپخانه ها کمک بگیرید.

چاپ کارت با اطلاعات متغیر

ما در مانی کارت با بهترین پرینتر کارت, بهترین متریال اولیه, به سرعت و با کیفیت چاپ کارت pvc را انجام می‌دهیم. کافی است شما اطلاعات متغیر کاربران خود را در یک فایل اکسل به ما تحویل بدهید تا کارت های خود را با چاپ این اطلاعات تحویل بگیرید. نمونه های چاپ اطلاعات متغیر روی کارت را می‌توانید مشاهده کنید. برای استعلام قیمت دقیق و درافت مشاوره رایگان به ما به شماره 02188442854 تماس بگیرید.

سوالات متداول

چاپ عکس متغیر روی کارت pvc چگونه انجام می‌شود؟

عکس هم مانند اطلاعات متغیر روی کارت pvc چاپ می‌شود. ابتدا عکس فرد را بگیرید. سپس عکس را در یک پایگاه داده ذخیره کنید و به نرم افزار چاپ کارت برای چاپ بدهید.

قیمت چاپ کارت pvc با اطلاعات متغیر چقدر است؟

قیمت چاپ کارت pvc ساده با اطلاعات متغیر, هر کارت 12 هزار تومان است. اگر کارت ساده نباشد مانند کارت مایفر, nfc و … قیمت بالاتر می‌رود.

چاپ اطلاعات متغیر روی کارت pvc چقد زمان نیاز دارد؟

برای چاپ اطلاعات متغیر روی کارت 3 الی 4 روز زمان نیاز است.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up